معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری مشهد:
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری مشهد گفت: باید در چهارشنبه آخر سال فرهنگ‌های صحیح را جایگزین فرهنگ‌های غلط کرد.
کد خبر: ۳۹۱۰۳۸
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۴ 08 March 2017
به گزارش تابناک رضوی به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد، حیدر خوش‌نیت در مراسم افتتاحیه اولین جشنواره فرهنگی هنری ققنوس که در سالن همایش‌های این سازمان برگزار شد، اظهار کرد: هرجریان فرهنگی که می‌خواهد نهادینه شود باید از مسیر آموزش و پرورش آغاز شود و اگر چنین نباشد موفق نبوده و نخواهد شد.
وی با بیان اینکه، اربعین شهدای پلاسکو برای همه سخت است، افزود: این حادثه تلخ تمام ملت ایران را داغدار کرد و حادثه پلاسکو علی‌رغم تلخی‌هایش به دنیا ثابت کرد که ملت ایران، ملتی همدل، همراه، همگام، قدران و نوع دوست است و نمونه این ملت در هیچ‌کجای جهان نیست.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری مشهد، گفت: پلاسکو تلنگر بزرگی بود برای همه‌ی مردم ایران،  پس از حادثه پلاسکو میزان تلفن‌های مزاحم سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی،  به طور چشمگیری کاهش یافته است و این حرکت در مسیر صحیح یک فرهنگ است.
خوش‌نیت تصریح کرد: آتش‌نشانان ما ققنوس‌وار عمل می‌کنند و در جهت نجات جان همنوعانشان جان خودشان را به خطر می‌اندازند.
وی ضمن تقدیر از مجموعه شهرداری در برپایی طرح ققنوس گفت: رمز موفقیت ما در ایجاد امید و نشاط در جامعه است و مدارس از همین امروز روی موضوع چهارشنبه‌سوری کار کنند تا حادثه‌های تلخ گذشته تکرار نشود. همه مجموعه‌ها زحمات زیادی می‌کشند، اما مدیران و معلمان برترین اثرگذاران هستند.
وی با بیان اینکه جشن چهارشنبه‌سوری به عنوان یک فرهنگ در میان ایرانیان جا افتاده است و نمی‌توان آن را حذف کرد؛ افزود: با تلاش جمعی می‌توانیم فرهنگ‌های صحیح را جایگزین فرهنگ‌های غلط بکنیم.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری مشهد ادامه داد: یکی از جاهایی که کمک زیادی به کاهش حوادث چهارشنبه آخر سال می‌کند مدارس هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار