استاندار قزوین خبر داد
استاندار قزوین گفت: به دنبال موضوع اختصاص یک هزار واحد مسکونی به خانوار شهدا و ایثارگران هستیم و در برنامه قرار گرفته تا برای اشتغال فرزندان شهدا و ایثارگران اقدام شود.
کد خبر: ۳۹۵۰۴۴
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۲ 15 March 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، فریدون همتی در دیدار با خانواده شهدا که در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، ضمن تبریک ولادت با سعادت حضرت زهرا‌(س) اظهار داشت: قرار بود در استانداری مجلسی به این مناسبت برگزار شود و این شادی را با خانواده شهدا و ایثارگران تقسیم کرده و در راستای فرمایشات رهبر و شهدای انقلاب اسلامی گام برداریم.

وی افزود: خانواده شهدا والاترین مقام را در نظام جمهوری اسلامی ایران دارند و در این زمینه دولت و نظام خود را به خانواده شهدا و ایثارگران بدهکار می‌‌داند.

استاندار قزوین عنوان کرد: خانواده شهدا پیشتازان انقلاب هستند و برای سایر افراد جامعه اسوه به شمار می‌روند و از تمام مسائل جامعه آگاهی داشته و به دلیل این آگاهی با سنگ‌اندازی‌های دشمن آشنا هستند.

همتی بیان کرد: جنگ تحمیلی موجب شد تا زمان بسیاری از مردم گرفته و ضرر اقتصادی سنگینی به کشور وارد شود و پیشرفت و توسعه را به تعویق بیاندازد اما ایران بدون توجه به محدودیت‌های موجود به پیشرفت خود ادامه داد.

وی تصریح کرد: ایران به دنبال بمب‌های هسته‌ای نیست و بمب هسته‌ای ایران ایمان، حضور، آگاهی و پیوند مردم با رهبر معظم انقلاب است.

استاندار قزوین یادآور شد: به دلیل اینکه دشمن نتوانست ایمان مردم را به خطر بیاندازد فشار اقتصادی را به ایران تحمیل و از ورود محصولات مورد نیاز به ایران جلوگیری کرد؛ دشمن ایران‌هراسی را در دنیا ترویج کرد در صورتی که ایران کشوری متمدن است و مردمی با فرهنگ، دارای منطق و صبور دارد.

همتی خاطرنشان کرد: دشمن تحریم‌ها را به گونه‌ای هدایت کرد که بحران اقتصادی منجر به بحران اجتماعی و آشوب داخلی شود اما به دلیل اینکه مردم ایران ولایت‌مدار هستند، در برابر بحران‌ها ایستادگی کرده و به دشمن اعتماد نکردند و همانگونه که در دوران دفاع مقدس از تاکتیک‌های مختلف استفاده شد در امور خارجه هم از دفاع مقدس الگوبرداری شد و مسؤولان به فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی گوش فرا دادند.

وی ادامه داد: در دوران تحریم ایران در برابر 6 ابرقدرت جهان ایستاد و خواسته‌هایش را به کرسی نشاند و در نقطه به نقطه اهداف خود موفق عمل کرد.

استاندار قزوین گفت: در زمانی که قزوین در تحریم نبود صادرات این استان 350 میلیون دلار بود اما در 11 ماه نخست سال جاری، میزان صادرات استان قزوین 630 میلیون دلار بوده که در مسیر رشد کشور به پیشرفت ادامه می‌دهد.

همتی مطرح کرد: در هیچ سالی میزان صادرات غیر‌نفتی به واردات نزدیک نبوده اما در امسال ایران به این مهم دست یافته و در گذشته میزان واردات قاچاق به کشور 25 میلیون دلار بود که با کمک عوامل داخلی این میزان به 15 میلیون دلار کاهش یافته است.

وی بیان کرد: در زمینه علمی، کشور جهش خوبی پیدا کرده و اگر مزاحمتی برای کشور ایجاد نشود، پیشرفت ایران در 10 سال آینده نمایان می‌شود و در زمانی که فروش نفت ایران با مشکل روبه‌رو بود، مردم از دولت و نظام جمهوری اسلامی ایران حمایت کرده و مشکلات را متحمل شدند و علاوه بر اینکه از ذخایر کشور استفاده نشد، 20 درصد هم از فروش نفت در صندوق توسعه کشور ذخیره شد.

استاندار قزوین گفت: در سال جاری 450 میلیارد دلار سرمایه خارجی جذب استان قزوین شد و از یک هزار و 100 واحد تولیدی که در معرض تعطیلی بود حمایت شد، تا به ثبات برسد.

همتی یادآور شد: در سفر رئیس جمهور به بخش کشاورزی نگاه ویژه شد و بودجه برای آبیاری قطره‌ای 20 هزار هکتار مصوب شد و در زمان دولت یازدهم تاکنون پنج هزار هکتار آبیاری قطره‌ای صورت گرفته است و هدف از توجه به بخش کشاورزی و آبیاری قطره‌ای افزایش تولید محصولات کشاورزی از 300 هزار تن به 900 هزار تن و افزایش تولید کشمش از 70 هزار تن به 300 هزار تن است.

وی افزود: به دنبال موضوع اختصاص یک هزار واحد مسکونی به خانواده شهدا و ایثارگران هستیم و در برنامه قرار گرفته تا برای اشتغال فرزندان شهدا و ایثارگران اقدام شود و در زمینه ازدواج به 10 هزار زوج جوان، نفری 10 میلیون تومان تسهیلات پرداخت شد و میزان این تسهیلات به فرزندان خانواده شهدا 20 میلیون تومان بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار