نماینده مردم درمجلس شورای اسلامی؛
نماینده مردم شهرستان های ماهشهر، امیدیه و هندیجان در مجلس شورای اسلامی گفت:همانطور که در پیام های نوروزی مقام معظم رهبری نیز بر آن تاکید شده اکنون اولویت مهم در کشور و نزد مردم مسایل اقتصادی است و نگاه به کتاب و کتابخوانی در جامعه کمرنگ شده است.
کد خبر: ۳۹۸۳۰۸
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۳ 24 March 2017
به گزارش تابناک ایلام؛علی گلمرادی عصر پنجشنبه در نخستین جشن اهدای کتاب شهرستان بدره در جمع مردم زادگاهش اظهار کرد: رمز و راز موفقیت همه جوامع بشری در عصر حاضر، دانایی محوری است که اساس آن بر مطالعه استوار است و اگر قرار است که مشکلات کشور حل شوند باید حتما اولویت خاصی را در مبحث مطالعه داشته باشیم.
 
وی افزود: همانطور که در پیام های نوروزی مقام معظم رهبری نیز بر آن تاکید شده اکنون اولویت مهم در کشور و نزد مردم مسایل اقتصادی است و نگاه به کتاب و کتابخوانی در جامعه کمرنگ شده است.
 
گلمرادی تاکید کرد: جامعه ما نسبت به استانداردهای جهانی در مقوله انس با کتاب فاصله زیادی دارد که در این ارتباط مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی برنامه های خوبی دارد و نشست های متنوعی برگزار کرده است.
 
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: باید به نقطه ای برسیم که دولت را موظف و مکلف به ایجاد برنامه های متنوع در این حوزه کنیم تا راهکارهای اساسی برای هدایت نسل جوان به سمت مطالعه داشته باشد.
 
وی با اشاره به همسویی مناسب دولت و مجلس در این زمینه گفت: دولت و مجلس مصمم هستند تا هزینه های مناسبی در این بخش پیش بینی و عملیاتی شود چون هر هزینه ای در این حوزه در واقع سرمایه گذاری است که می تواند هزینه های مقابله با آسیب های اجتماعی به جامعه را کاهش دهد.
 
به گفته وی، مجلس شورای اسلامی این آمادگی را دارد که لوایح تهیه شده از سوی دولت در جهت پیشرفت و شکوفایی کشور در حوزه فرهنگ سازی کتاب و کتابخوانی را مورد حمایت و پشتیبانی قرار دهد.
 
به گزارش تابناک ایلام، نخستین جشن اهدای کتاب به کتابخانه عمومی شهرستان بدره به ابتکار جمعی از فعالان اجتماعی و فرهنگی شهرستان در نوروز امسال با حضور علی گلمرادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مسئولان محلی و جمعی از علاقمندان با هدف گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی برگزار شد.
 
بدره در 87 کیلومتری ایلام قراردارد و هم اکنون دارای دو بخش مرکزی و هندمینی است./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار