مدیر کل استاندارد ایلام از افزایش 9 درصدی صادرات کالاهای استاندارد در سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال ماقبل آن خبر داد و گفت: در این مدت بیش از 110 هزار تن کالای استاندارد از مرز بین المللی مهران به عراق صادر شده است.
کد خبر: ۴۰۴۵۵۹
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۹ 09 April 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ مهناز همتی اظهار کرد: عمده کالاهای صادر شده تحت نظارت و کنترل کیفی این اداره کل شامل سنگ های ساختمانی، موزائیک آجر و مواد لبنی بوده است.

وی افزود: در این مدت تعداد 903 مورد آزمون تعیین ماهیت نیز انجام شد که بیشترین کالای آزمون شده مربوط به سنگ های ساختمانی، کربنات کلسیم و سنگ آهن بوده است.

مدیر کل استاندارد استان ایلام از بازرسی سه هزار و 187 مورد آزمون و علامت گذاری وسایل سنجش سبک در این مدت خبر داد و یادآور شد: 78 مورد بازرسی نیز از باسکول های ثابت همکف انجام شده است.

همتی تاکید کرد: همچنین در این مدت(سال گذشته) 25 مورد صدور پروانه کاربرد علامت استاندارد، 460 مورد بازرسی از واحدهای تولیدی و خدماتی، 25 مورد تمدید پروانه صدور کاربرد علامت استاندارد و یک هزار و 420 مورد بازرسی از نازل های عرضه سوخت مایع انجام شده است.

مرز بین المللی مهران در 95 کیلومتری جنوب غربی ایلام مهمترین کانون تردد زائر به عتبات عالیات و از مبادی مهم صادرات کالاهای غیر نفتی کشور به عراق است./م
ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار