معاون جهاد کشاورزی ایلام از هماهنگی برای تامین چهار میلیون لیتر سوخت مورد نیاز کمباین ها برای برداشت محصول غلات اراضی کشاورزی این استان در سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۴۰۸۹۹۱
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۵ 17 April 2017
به گزارش  تابناک ایلام ؛ مجتبی شیرخانی روز دوشنبه اظهار کرد: در فصل برداشت گندم 450 دستگاه کمباین در این استان فعالیت می کنند که به طور متوسط روزانه 258 کمباین در زمان پیک، مشغول برداشت هستند.

وی افزود: 70 روز پیش بینی زمان برداشت و فعالیت کمباین ها در استان است که با توجه به عدم حضور آنها در جایگاه های سوخت، سوخت مورد نیاز به صورت سیار برای آنها توسط شرکت توزیع پخش فرآورده های نفتی تامین می شود.

شیرخانی از تنظیم کمباین ها و صدور کارت معاینه فنی برای آنها خبر داد و یادآور شد: نرخ کارکرد کمباین ها طی نامه ای به فرمانداران شهرستان ها ابلاغ شد که امیدواریم رعایت شود تا اجحافی در حق کشاورزان صورت نگیرد.

وی همچنین از نیروی انتظامی خواست که همکاری لازم در امر جابجایی کمباین ها در فصل برداشت را داشته باشد و از خروج بدون مجوز کمباین ها از استان در فصل برداشت جلوگیری کند.

شیرخانی از رانندگان و تفرج کنندگان خواست که از پرت کردن سیگار روشن و رها کردن آتش در حاشیه مزارع و کنار جاده ها خودداری کنند تا با توجه به خشکی مزارع، از بروز آتش سوزی جلوگیری شود.

به گزارش ایرنا، برداشت غلات از اول اردیبهشت سال جاری در مناطق گرمسیری آغاز می شود.

استان ایلام دارای 340 هزار هکتار اراضی آبی و دیم است که سالانه 230 هزار هکتار از این اراضی به زیر کشت غلات می رود و امسال پیش بینی شده 200 هزار تن گندم و 50 هزار تن جو از مزارع این استان برداشت شود.

بازرسی 36 نانوایی شهرستان دهلران
معاون عمرانی فرماندار دهلران از بازرسی 36 واحد نانوایی در این شهرستان خبر داد و گفت: 10 نانوایی متخلف به پرداخت 30 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شدند.

محمد غلامی روز دوشنبه در بازدید از واحدهای نانوایی شهر دهلران اظهار کرد: این بازرسی ها از ابتدای سال جاری تاکنون انجام شده و عمده تخلفات نانوایی ها تعطیلی خود سرانه و کمی وز چانه بوده است.

معاون فرمانداری دهلران با اشاره به تعطیلی 2 واحد نانوایی متخلف این شهر افزود: سهمیه آرد چهار نانوایی نیز در این مدت بدلیل تخلف کسر شد.

غلامی بر ضرورت کیفیت پخت نان توسط نانوایی ها تاکید کرد و یادآور شد: توجه به ساعات پخت، نحوه پخت و کیفیت نان تولیدی از مواردی است که باید از سوی متصدیان نانوایی ها مورد توجه قرار گیرد.

در شهرستان دهلران 75 واحد نانوایی سنتی، نیمه اتوماتیک و تمام اتوماتیک فعالیت می کنند./م
ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار