رئیس مرکز پیش بینی هواشناسی استان ایلام گفت: هوای این استان از عصر امروز بارانی می شود و تا سه روز آینده نیز این شرایط جوی به صورت بارش پراکنده و نقطه ایی ادامه دارد.
کد خبر: ۴۱۵۴۲۵
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۲ 29 April 2017
به گزارش تابناک ایلام؛ مجتبی میهن پرست  اظهار کرد: با توجه به استقرار یک موج پایدار در آسمان این استان تا چند روز آینده بارش باران به صورت رگباری همراه با وزش نسبتا شدید باد و در برخی مناطق همراه با رعد و برق را پیش رو داریم.
 
وی افزود: بدلیل شرایط ناپایدار این موج، سرعت وزش باد نیز در این ایام افزایش یافته و احتمال نفوذ گرد و غبار در مناطق مرزی و جنوبی استان ایلام دور از انتظار نیست.
 
میهن پرست یادآور شد: بارش باران از شمال استان نسبت به جنوب و پدیده گرد و غبار در مناطق جنوبی در مقایسه با شمال استان ایلام در این ایام بیشتر است.
 
وی تاکید کرد: پدیده ای که اکنون در آسمان ایلام مشاهده می شود ریزگرد نیست بلکه غبار رقیق است که فردا به گرد و غبار تبدیل می شود البته غلظت آن قوی نیست.
 
 از ابتدای سال زراعی جاری میزان بارندگی ها در استان ایلام نسبت به آمار میانگین بلند مدت سالانه 14 درصد و به نسبت دوره مشابه سال گذشته 51 کاهش یافته است.
 
در سال آبی پارسال (95 - 94) استان ایلام از نظر دریافت نزولات جوی با دریافت 382 میلی متر بارش و 182 درصد متوسط بارندگی رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داد که 82 درصد این بارش ها مازاد بر 100 درصد و نرمال بارندگی ها بود. /م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار