اینجا بار دیگر شاهد بهره برداری از ابزار مذهب برای یاری رساندن به سیاست هستیم ، سوای از احساسات پاک مردم شیعه استان ،بسیاری از سیاست پیشگان و شخصیتهای استان ، بجای اینکه محکومیت این اقدام را برای دفاع از شان وجایگاه امام رئوف خویش فریاد بزنند ،آن را وسیله ای برای تسویه حسابهای جناحی وسیاسی خود قرار داده و به سان پتکی بر سر رقیب سیاسی خود می کوبند!
کد خبر: ۴۱۵۵۱۱
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۴ 29 April 2017

تابناک ایلام ::ما کشوری مسلمان وشیعه مذهب هستیم ،قرنهاست مردم این سرزمین قداستی خاص ومثال زدنی برای ائمه اطهار ، فرزندان ونوادگان اهل بیت عصمت وطهارت قایل بوده وهستند .

احترام و ارج نهادن به جایگاه رفیع این عزیزان همواره در خون ورگ مردمانش جاریست ،بذل وبخشش از مال وحداقل داشته هایشان برای مشارکت در ساخت ومرمت بارگاه امامان شیعه وامام زادگان ،توسل به آنان در لحظات سخت زندگی ، سیل خروشان دایمی دوستداران اهل عصمت وطهارت در کنار بارگاه پرشمار امامان وامام زادگان حاضر دراین دیار و سر دادن در راه دفاع از حریم سبز علوی ، تنها برگهایی از کتاب قطور دلدادگی مردمان این آب وخاک به خاندان عصمت وطهارت است.

به گواه تاریخ ،ایرانیان همواه نقش بسزایی در تحکیم ،تثبیت و تداوم دین اسلام وترویج و دفاع از مذهب تشیع ایفاء نموده اند،قرار گرفتن نام سلمانها ،کیانها و دهها سردار نامی دیگر در کنار بزرگان دین و مذهب و تربیت علمای فاضل بنام اسلامی که درطول تاریخ پر فراز ونشیب تشیع ،نقش قابل توجهی در ترویج و تحکیم آن داشته اند ،بیانگر حقیقتی غیر قابل انکار به حقانیت دین مبین اسلام وفقه مترقی شیعه جعفری است.

درادامه این راه،پس از انقلاب با شکوه مردم ایران در سال 57 به رهبری فقیهی عالم ومجاهدی نستوه وتشکیل نخستین حکومت مردمسالار مبتنی بر اصول وارزشهای دینی ،باردیگر بارقه های امید در تحکیم و ترویج واحیاء ارزشهای اسلامی در جای جای این کره خاکی ظهور پیدا کرد ومیتوان بطور قاطع ، شکل گیری نهضت های انقلابی و جبهه های مقاومت اسلامی وبیداری های اسلامی چندساله اخیر در کشورهای مختلف اسلامی را مدیون انقلاب اسلامی 57 مردم ایران بود.

حال دراینکه دین اسلام و مذهب شیعه در سیاست عجین بوده واینکه انقلاب ما یک انقلاب اسلامی سیاسی بود ، نباید هیچ شکی به دل راه داد، اینکه قوانین این مملکت از متون دینی برگرفته شده ، ارکان قانون اساسی ما الهام گرفته از دین مبین اسلام بوده وقوانین جزایی وحقوقی ما منبعث از قوانین الهی است ومهمتراز همه ولی فقیه عادل وآگاه به اموردر راس این حکومت قرار دارد ،همه وهمه مبین این حقیقت است که دین وسیاست بعنوان شالوده وبنیان این حکومت آنچنان در هم عجین شده که جدایی آنها از همدیگر، غیر قابل تصور ونشدنی است .

اما حقیقتا این سالها هر چه از انقلاب فاصله گرفته ایم ،رسوخ و نفوذ افکار انحرافی در میان لایه های مختلف تصمیم گیری کشور ،بهره برداری سیاسی از دین ومذهب و مهمتر از همه استفاده ابزاری برخی سیاسیون از دین برای رسیدن به قدرت و نیل به منافع ومطامع زودگذرحزبی وسیاسی ،بهره برداری تبلیغاتی از دین ومذهب درراستای اجرای طرحها وبرنامه های مختلف ،انحصاری شدن دین ومذهب وقرار گرفتن آن در قبضه یک طیف سیاسی ، سوء استفاده از احساسات مذهبی مردم وبرانگیختن احساسات پاک آنان به نفع یک جریان خاص ،به عنوان چالشهای جدی  در مسیر مردمسالاری دینی قرار گرفته ونگرانیهایی را رقم زده اند.

از آن سالی که اولین تجربه سیاسی ولذت مشارکت در امور کشور را احساس نمودم ،همواره رگه هایی از استفاده ابزاری از مذهب توسط برخی جریانات سیاسی کشور را شاهد بوده ام ،در دوره ای تقابل روحانی وسیادت را بهانه ای برای برانگیختن احساسات مذهبی و گرایش مردم به سیادت را ناظر بوده و در دوره هایی نیز برخی جریانات انحرافی با بهره گیری از شرایط، با شعار عدالت و مهرورزی ، هاله های نور وبشقابهای خالی ! را اسباب رشد سیاسی خود قرار دادند.و اینک حال وهوای انتخابات 96 نیز سمت وسویی کاملا  مذهبی به خود گرفته و بازهم بوی سوء استفاده از احساسات مذهبی مردم ونقش آفرینی  آن در انتخابات به مشام می رسد.

گویا جریانات سیاسی کشور به خوبی به این امر واقف شده اند که تاکنون و در خلال چند دهه فعالیت حزبی و سیاسی هنوز یاد نگرفته اند چگونه با برنامه های جدی فارغ از شعارهای دهن پر کن وآبکی ،بتوانند مردم را به صحنه آورده و انتخاب احساسی مردم را به سمت انتخاب منطقی سوق دهند ؟!آیا واقعا این احساس در بین آنان شکل نگرفته است که اگر پای مذهب به میان کشیده شود وپس از چهار سال آن هم جواب نداد، چه سرنوشتی برای اعتقادات مردمی رقم خواهندزد؟

از سویی دیگر ،این روزها اتفاق مشمئز کننده ای در افتتاح ستاد انتخاباتی یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری دراستان ایلام به وقوع پیوست ،مجری برنامه در یک جمع حداکثر 200نفره ،با سبک سری ولودگی ، اهانتهایی را متوجه امام رئوف شیعیان، حضرت علی بن موسی الرضا (ع)نمود.این اتفاق در آنی فضای اجتماعی و سیاسی استان وکشور  را تحت شعاع قرار داد.

این اقدام نادرست ،احساسات همه را جریحه دار نمود ،از چپ گرفته تا راست، درقبال آن موضع گرفتند ،از رییس ستاد مرکزی انتخابات گرفته تا رییس ستادانتخاباتی  استان ،به این موضوع واکنش جدی نشان دادند ،هتاک از مسئولیتش عزل وبه دست قانون سپرده شد.زیرا برخلاف اظهارات مجری ،ضامن آهو  به اصولگرا یا اصلاح طلب وحتی جریانات فراتر از آنها هیچ وابستگی ندارد ،امام خوبیها حتی ارمنیها  را هم مشمول کرامات خود قرار داده اند!

متاسفانه ،اینجا بار دیگر شاهد بهره برداری از ابزار مذهب برای یاری رساندن به سیاست بودیم ، سوای از احساسات پاک مردم شیعه استان ،بسیاری از سیاست پیشگان و شخصیتهای استان ، بجای اینکه محکومیت این اقدام را برای دفاع از شان وجایگاه امام رئوف خویش فریاد بزنند ،آن را وسیله ای برای تسویه حسابهای جناحی وسیاسی خود  قرار داده و به سان پتکی بر سر رقیب سیاسی خود کوبیدند!

برخی از شخصیت های برجسته استان که خود مدتی است در مضان اتهامات نادرستی از سوی برخی افراد منتسب به جریان انحراف وافراط قرار گرفته اند ،آب گل آلود شده را فرصتی ناب برای صید شاه ماهی و تطهیر خود یافته اند !

اگر کمپین ها و نشستها وتجمعات بمنظور فشار به دستگاههای نظارتی وقضایی ایجاد شده ،پس در این لحظه وبا دستگیری فرد هتاک، قاعدتا مامویتها نیز به پایان رسیده است !چرا این کمپینها به ستادهای انتخاباتی مجازی تبدیل شده اند؟!

بگذارید دستگاههای قانونی مسیر قانون را طی نمایند ،وبا اهانت وتخریب ها و تهدید خانواده هتاک ،جلوه های نازیبایی از فقه مترقی شیعه در انظار دشمنان قرار ندهیم ؟مگر غیر ازاین است این روزها شنزارهای شرق کشور با خون عزیزترین جوانان این کشور وبه دست جریانات وابسته به وهابیت وتکفیر، رنگین شده است ؟ مگر نه اینکه در حال حاضر ایران اسلامی در دفاع از حریم علوی و مقابله با افراط وتکفیر، عزیز ترین فرزندان خود را رهسپار میدانهای نبرد  نموده است ؟اینها فقط وفقط صفح های از انزجار و تبری جویی مردمان مهربان و شیعه مذهب این دیار را از جریانات افراط و تکفیر به نمایش می گذارد ،آیا رواست درحالیکه منادی مبارزه با افراط ،انحراف و تکفیر هستیم ،همزمان میدان رابرای تاخت وتاز این نوع تفکرات مطرود و ناخوانده باز بگذاریم ؟

بیایید در این روزهای حساس وسرنوشت ساز،منافع ملی و مذهب را فدای منافع شخصی و حزبی نکرده وفضای انتخاباتی کشور را بیشتر از این ملتهب نکنیم .بیایید رضای مهربانی ها را هزینه جریانات سیاسی چپ وراست نکنیم . این مردم راست ودروغ زیاد شنیده و در کوران حوادث و انتخاباتهای مختلف ،هم تحلیلگرهای خبره ای شده و هم به سان فولادی  آبدیده شده اند .مرد شعار و مرد عمل را به خوبی از هم تفکیک می کنند ،خوب بلدند انتخاب کنند اگر واقعا ما بگذاریم!
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار