مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام، گفت: دو طرح خیمه‌های معرفت و ضیافت الهی در ایام ماه مبارک رمضان سال جاری در سطح بقاع متبرکه شاخص این استان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۴۳۱۹۲۷
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۶ 29 May 2017
به گزارش تابناک ایلام؛  حجت‌الاسلام حسن شهیدی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام، صبح امروز (7 خرداد) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان، اظهار کرد: برنامه‌های ماه مبارک رمضان در سال جاری با عنوان ضیافت الهی هم‌زمان با سراسر کشور از 6 خرداد تا 4 تیر به مدت یک ماه در سطح بقاع متبرکه این استان که دارای ظرفیت و امکانات لازم هستند، برگزار می‌شود.

 وی، بابیان اینکه قبل از ماه مبارک رمضان همایش توجیهی با حضور هیئت‌امنای بقاع متبرکه در مرکز استان برگزارشده است، ابراز کرد: این همایش با حضور 120 نفر از هیئت‌امنای بقاع متبرکه برگزار که در این همایش آموزش‌های لازم در راستای اجرای هر چه‌بهتر برنامه‌های ماه مبارک رمضان ارائه گردید.

 مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام، بیان کرد: همچنین تعداد 30 نفر از روحانیون و مبلغین دینی اعزامی از حوزه علمیه قم و طلاب مستقر در استان به شهرستان‌های تابعه استان اعزام‌شده و در قالب طرح ضیافت الهی، به بیان احکام شرعی، معارف اسلامی، تفسیر قرآن کریم و درس‌هایی از نهج‌البلاغه و همچنین برنامه‌های ویژه ماه مبارک رمضان خواهند پرداخت.

 حجت‌الاسلام شهیدی، برگزاری محافل انس با قرآن کریم را یکی از محوری‌ترین فعالیت‌های این اداره کل در رمضان سال جاری عنوان کرد و افزود: محفل بزرگ قرآنی با حضور قاری بین‌المللی از کشور مصر آقای احمد احمد السید در استان برگزار می‌شود که 29 خردادماه سال جاری استان ایلام میزبان این قاری بین‌المللی است.

 وی، با اشاره به اجرای طرح خیمه‌های معرفت هم‌زمان با ایام ماه مبارک رمضان سال جاری، گفت: این طرح نیز در سطح 5 بقعه متبرکه شاخص استان با اجرای برنامه‌هایی ازجمله غرفه کودک، مشاوره خانواده، پاسخگویی به مسائل شرعی، اجرای برنامه‌های ویژه شب‌های قدر با حضور گسترده مردم برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام، بیان کرد: برگزاری نمایشگاه کتاب، برگزاری نمایشگاه عکس و پوستر رمضان، اقامه نماز جماعت در بقاع متبرکه، سخنرانی، برگزاری برنامه‌ها و مراسمات ویژه شب‌های قدر در سطح 10 بقعه متبرکه استان و برگزاری جلسات تفسیر و ترتیل خوانی، غبارروبی و عطرافشانی بقاع متبرکه، اهدای کتاب قرآن کریم و نهج‌البلاغه به بقاع متبرکه نیز از دیگر برنامه‌های ماه مبارک است.

 شهیدی، با اشاره به اهدای یک هزار جلد قرآن کریم به حسینیه‌ها و مساجد شهرستان‌های استان در ماه مبارک رمضان، یادآور شد: برگزاری مراسمات جشن میلاد امام حسن مجتبی (ع)، مراسم وفات حضرت خدیجه (س) با عنوان خدیجه مادر امت، برگزاری مراسم شهادت حضرت علی (ع) در شب‌های قدر، برگزاری راهپیمایی روز قدس، برگزاری نماز عید سعید فطر در سطح 5 بقعه متبرکه استان از دیگر برنامه‌های این ایام است.

 وی، در پایان با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص برگزاری افطاری‌های ساده، خاطرنشان کرد: در همین راستا در سطح 4 بقعه متبرکه استان و به‌منظور ترویج فرهنگ افطاری ساده و دوری از تجمل‌گرایی و مصرف‌گرایی در افطاری، این مراسم در یک فضای معنوی و در سطح بقاع متبرکه استان برگزار می‌شود./م

شبستان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار