تداوم روند جاری در مرز بین المللی مهران و عدم تمایل مسئولین ذیربط برای مرتفع نمودن مشکلات وموانع کاری ،امروز به تحصن اعتراضی تجار،کسبه وپیله وران فعال این مرز منجر شده است .
کد خبر: ۴۳۲۳۱۳
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۵ 29 May 2017
در حال حاضر ،مرز بین المللی مهران در استان ایلام بعنوان تنها مرز رسمی استان وبواسطه ایجاد یک ارتباط تجاری با کشور عراق و مهمتراز همه دروازه تردد میلیونها زائر ایرانی وغیرایرانی به عتبات عالیات ،به یکی از شناخته شده ترین وبا اهمیت ترین مرزهای بین المللی کشور مبدل شده است .
 
به گزارش تابناک ایلام ،صادرات سالیانه بیش از 2میلیارد دلار کالا از مرز بین المللی مهران ،بعنوان یک مزیت اقتصادی مهم برای استان وحتی کشور محسوب می شود .این موضوع توانسته است علاوه بر اشتغالزایی مستقیم وغیرمستقیم برای هزاران نفر ،اثر گذاری بالقوه ای در بهبود شاخص های اقتصادی وتوسعه ای استان بر جای بگذارد.
 
اما این روزها به جای اینکه مسئولین استان و کشور در راستای بالفعل نمودن این ظرفیت مهم گام بردارند ،افزایش بی رویه وخود سرانه عوارض و افزایش تعرفه دستگاههای خدمات رسان ومهمتر از همه افزایش یک سویه تعرفه های گمرکی توسط طرف عراقی ،رغبت تجار وپیله وران برای تداوم فعالیت اقتصادی را کاهش داده است .
 
در حالیکه بارها در کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی استان ،ضرورت رفع موانع موجود بر سرراه تجار ایرانی و همچنین ساماندهی غرفه ها و بهبود وضعیت بهداشتی وخدماتی این بازارچه گوشزد شده است اما تداوم رویه فوق به یک وضعیت بغرنج در این مرز مهم وبین المللی دامن زده است .
 
تداوم روند جاری در مرز بین المللی مهران و عدم تمایل مسئولین ذیربط برای مرتفع نمودن مشکلات وموانع کاری ،امروز به تحصن اعتراضی تجار،کسبه وپیله وران فعال این مرز منجر شده است .
 
از صبح امروز ،تجار وپیله وران فعال در مرز بین المللی مهران با تحصن در این مرز وانسداد آن ،عملا فعالیت این مرز را تعطیل نموده اند ،معترضین خواستار رفع موانع کاری ،نظیر کاهش تعرفه ها وعوارض شده اند .
 
می طلبد که مسئولین ذیربط با ورود سریع به این مقوله و برداشتن موانع کاری و اهتمام ویژه به این مزیت اقتصادی مهم استان ،زمینه بالفعل شدن تمامی ظرفیتهای اقتصادی این مرز، آن هم درراستای توسعه همه جانبه استان را فراهم آورند.
 
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۰
اگر مرز بین المللی هستش وجود همیاری شهرداری به عنوان دکان استانداری چه معنی دارد به عنوان کسی بیست پنج ساله فعال حوزه اقتصادی هستم مجموعه استانداری به دلیل مطامع بخشی نگری موجب چنین بحرانی شده اند البته ضعف سازمان بازرسی استان مزید بر علت است
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار