دبیر کمیسیون اصل ۹۰ مجلس نهم:
دبیر کمیسیون اصل ۹۰ مجلس نهم با بیان اینکه رئیس‌جمهور در مصاحبه بعد از انتخابات وعده‌هایش را انکار کرد، گفت: روحانی در دولت دوازدهم وزرایی از جنس اقتصاد مقاومتی انتخاب کند.
کد خبر: ۴۳۳۱۳۵
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۷ 30 May 2017

به گزارش تابناک سمنان حسین آذین در گفت‌وگو با خبرنگار فارس درباره لزوم تحقق وعده‌های دولت اظهار کرد: رئیس‌جمهور در جریان انتخابات ریاست جمهوری وعده‌های خوبی در حوزه‌های رونق اقتصادی و اشتغال‌زایی برای ۹۵۵ هزار نفر داده است.

وی تصریح کرد: ملت ایران در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا با حضور حداکثری خود در مسیر حمایت از مقام معظم رهبری و آرمان‌های امام راحل و شهدا حرکت کردند و امروز نوبت انجام وظیفه دولت است.

دبیر کمیسیون اصل ۹۰ مجلس نهمتأکید کرد: رئیس‌جمهور باید بداند بیش از ۱۶ میلیون نفری که در انتخابات ریاست جمهوری به وی رأی ندادند، رفتار او را در بحث تحقق وعده‌هایش در حوزه‌های مختلف از صنعت گرفته تا معیشت، اشتغال‌زایی و رفع معضل بیکاری با ذره‌بینی دقیق رصد می‌کنند و به کوچک‌ترین لغزش دولت دوازدهم واکنش نشان خواهند داد.

وعده‌ها پس از انتخابات به اما و اگر تبدیل شد

دبیر کمیسیون اصل ۹۰ مجلس نهم با اشاره به اینکه اگر دولت نتواند به وعده‌هایش در حوزه‌های مختلف جامه عمل بپوشاند، چند ماه دیگر مردم مأیوس خواهند شد، افزود: این وضع عمومیت خواهد داشت و حتی آن‌هایی هم که به روحانی رأی دادند، نیز در این فهرست قرار می‌گیرند.

آذین با بیان اینکه روحانی در مصاحبه بعد از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری با صراحت وعده‌هایی که در جریان انتخابات داده بود را انکار کرد، تصریح کرد: روحانی در این مصاحبه اما و اگرهایی را در این راستا مطرح کرد.

وی تأکید کرد: روحانی به‌عنوان رئیس دولت دوازدهم نشان داده است که خیلی انگیزه و اراده‌ای برای تحقق وعده‌هایش ندارد.

دبیر کمیسیون اصل ۹۰ مجلس نهم ادامه داد: یکی از دولتی‌ها در بحث اشتغال‌زایی صحبت‌هایی داشته و گفته ما در سایت کارورزی برای ۱۵۵ هزار نفر شغل ایجاد می‌کنیم و این بحث خلاف صحبت‌های رئیس‌جمهور است که وعده داده سالانه ۹۵۵ هزار شغل ایجاد می‌کند؛ امروز مشخص می‌شود تنها وعده‌هایی دادند و رأی آوردند.

رئیس‌جمهور صحبت‌های ساختارشکنانه‌ای انجام داد

دبیر کمیسیون اصل ۹۰ مجلس نهم با بیان اینکه رئیس‌جمهور در جریان تبلیغات انتخاباتی صحبت‌های ساختارشکنانه‌ای انجام داد، تصریح کرد: روحانی در جریان انتخابات، آزادی و مسائل این‌چنینی را مطرح کرد که برخی‌ها به‌واسطه آن به وی رأی دادند.

وی با تأکید بر اینکه رئیس‌جمهور وعده‌های رونق اقتصادی و معیشت مردم را به‌عنوان مطالبات اصلی ملت ایران داده است، اضافه کرد: دولت تا امروزنشان داده که این وعده‌ها تنها برای رأی آوردن بوده است.

آذین با اشاره به اینکه دولت برای اشتغال‌زایی و رفع معضل بیکاری چاره‌ای جز حمایت از تولید ملی ندارد، تصریح کرد: دولت اقتصاد را به مردم و بخش خصوصی بسپارد و پایش را از اقتصاد بیرون بکشد.

با روش‌های گذشته اتفاقی نمی‌افتد

دبیر اسبق کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اگر رئیس‌جمهور بخواهد با سیاست‌های گذشته به‌ویژه در حوزه اقتصاد و با حضور همین وزرا مسیر را در دولت دوازدهم ادامه دهد، اتفاقی در رفع مشکلات کشور به‌ویژه پاسخ به مطالبات مردم نخواهد افتاد.

وی بر لزوم انتخاب وزرای معتقد به سیاست اقتصاد مقاومتی در کابینه دولت دوازدهم تأکید کرد و افزود: وزرا باید سیاست‌های تولیدمحور را در دستور کارشان قرار دهند.

آذین با تأکید بر اینکه دولت دوازدهم جلوی واردات بی‌رویه کالا به داخل کشور را بگیرد، اظهار کرد: بخشی از فروش ما در حوزه نفت و معادن مختلف، خام‌فروشی است و دولت نباید به خام‌فروشی افتخار کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار