رئیس اداره منابع طبیعی مهدی‌شهر:
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدی‌شهر از اجرای طرح جنگل‌کاری و صیانت از جنگل‌های شمال با کاشت یک تن بذر بلوط خبر داد.
کد خبر: ۴۳۳۱۳۶
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۰ 30 May 2017

به گزارش تابناک سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان، حمیدرضا عبدوس افزود: طرح جنگل‌کاری و صیانت از جنگل‌های شمال در عرصه‌هایی که طرح خروج دام از عرصه‌های جنگلی انجام شده است، اجرا شد.

وی بیان کرد: در شهرستان مهدی‌شهر با توجه به توان رویشی و اکولوژی منطقه، دو نوع پوشش جنگلی شامل جنگل هیرکانی یا خزری (گونه‌های پهن‌برگ) که ادامه جنگل‌های شمال به وسعت 24 هزار هکتار بوده و جنگل سوزنی‌برگ که گونه ممنوع‌القطع و حفاظتی ارس محسوب می‌شود، سطحی معادل 26 هزار هکتار پوشیده شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدی‌شهر افزود: طرح صیانت از این جنگل‌ها هر ساله در شهرستان به‌صورت توسعه جنگل‌ها با کاشت نهال‌های جنگلی و به‌صورت غنی‌سازی جنگل‌های مخروبه با کاشت بذر صورت می‌گیرد.

عبدوس، احیای جنگل‌های مخروبه و توسعه جنگل در رویشگاه‌های جنگلی، جلوگیری از فرسایش خاک، تقویت پوشش گیاهی، مشارکت دادن مردم در مدیریت منابع طبیعی تجدیدشونده، تقویت سفره‌های زیرزمینی آب، تعدیل و تلطیف آب و هوا را از مهم‌ترین اهداف طرح صیانت از جنگل‌ها عنوان و اضافه کرد: در قالب طرح صیانت و جنگل‌کاری می‌توان عوامل تأثیرگذار در تخریب جنگل‌ها را کاهش داد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدی‌شهر اظهار داشت: تغییر اقلیم، خشکسالی‌های پی‌درپی، آتش‌سوزی عرصه‌های جنگلی و مرتعی، بروز بیماری‌ها و حمله آفات و دخالت‌های بی‌رویه انسان ازجمله مهم‌ترین عوامل تهدیدکننده عرصه منابع طبیعی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار