معاون استاندار سمنان:
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار سمنان با بیان اینکه مرمت بازار قدیمی سمنان در دستور کار قرار دارد گفت: دست‌فروشان در بازار سمنان به بازارهای روز منتقل می‌شوند.
کد خبر: ۴۳۳۱۳۷
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۲ 30 May 2017

به گزارش تابناک سمنان، محمد همتیان بعدازظهر امروز در جلسه کارگروه تخصصی امور اقتصادی استان سمنان ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن ماه رمضان اظهار داشت: مرمت بازار قدیمی سمنان در دستور کار قرار دارد و این پروژه با مشارکت اداره میراث فرهنگی و شهرداری سمنان و اتاق اصناف اجرا می‌شود.

وی با اشاره به برخی مشکلات کسبه و اصناف بیان کرد: وجود دست‌فروشان در معابر و مسیر بازار سبب ایجاد خلل در کسب‌وکار بازاریان می‌شود که برای رفع این مشکل باید اقدامی اساسی انجام داد.

معاون استاندار سمنان گفت: جمع‌آوری دست‌فروشان از محل بازار سمنان و منتقل کردن آنان به بازارهای روز استان سمنان اجرا می‌شود.

وی با تأکید بر حمایت از تولیدات داخلی خاطرنشان کرد: کسبه و بازاریان از فروش اجناس خارجی به‌شدت پرهیز کنند و به‌ویژه از آوردن اجناس بی‌کیفیت باقیمت‌های نامناسب نیز خودداری کنند چراکه این مسئله مردم را نسبت به اجناس و کالای ایرانی آزرده می‌کند.

همتیان با بیان اینکه فروش کالای باکیفیت ایرانی باید در اولویت امور بازاریان باشد اذعان کرد: گران‌فروشی و عدم رعایت اخلاق و قوانین مربوط به بازار از سوی اتاق اصناف همواره باید رصد شود و در صورت مشاهده تخلف از سوی بازرسان مطابق با قانون با متخلف برخورد می‌شود.

وی با اشاره به وجود واحدهای صنفی بدون پروانه کسب افزود: افرادی که در بازار مشغول به فعالیت هستند و پروانه کسب ندارند موظف‌اند در کوتاه‌ترین مدت برای دریافت پروانه صنفی اقدام کنند.

معاون استاندار سمنان گفت: در صورت عدم دریافت پروانه صنفی در مراحل بازرسی با مشاهده چنین موردی واحد صنفی متخلف به‌سرعت پلمپ می‌شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار