امادر کمال ناباوری ، نماینده محترم با لابیگری وارتباط گیری با معاون پارلمانی شرکت مهندسی و توسعه نفت (وزارت نفت)واعمال فشار بر شرکت مهندسی توسعه سروک آذر ،با توقف روند قانونی مناقصه ،نسبت به تجدید مناقصه، بمنظور گنجانده شدن دو شرکت مورد حمایت خود مبادرت می نماید.
کد خبر: ۴۳۳۱۳۹
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۹ 30 May 2017

مردم استان ایلام با هزاران امید وآرزو وبا علم به بهبود شرایط و احقاق حقوق نادیده گرفته شده اشان ،هر چهار سال یکبار در پای صندوق های رای حضور یافته و افرادی را بعنوان وکیل خود روانه مجلس شورای اسلامی می کنند ،اما هردوره نیز برخی از وکلای آنان بجای فعالیت در راستای تحقق شعارهای داده شده در دوران تبلیغات انتخابات ،در مسیر منفعت طلبی شخصی قرار گرفته و به قولی گفتنی " تو زرد از آب در می آیند"

به گزارش تابناک ایلام ،در ماههای ابتدایی سال جاری ،شرکت مهندسی توسعه سروک آذر بعنوان یکی از شرکتهای فعال در حوزه نفت استان ،بمنظور واگذاری بخش خدمات تامین مواد غذایی ،تغذیه وآبدارخانه خود از طریق فراخوان عمومی، مبادرت به برگزاری یک مناقصه نموده است .

براساس متن آگهی مناقصه، تاریخ بازگشایی 6/3/96 اعلام می گردد و شرکتهای متقاضی نیز برابر با شرایط اعلام شده مدارک ودرخواستهای خود را به آدرس شرکت ارسال می کنند .اما شنیده ها حاکیست ،چون دو شرکت خدماتی (که نام آنان در دفتر این رسانه محفوظ است)بدلیل سابقه تبانی و اضرار به دولت ،از شرکت در این مناقصه منع می گردند ،اما بدلیل ارتباط پنهانی اشان با یکی از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی ،تلاشها از سوی این نماینده برای گنجاندن این شرکت در مناقصه و تبانی برای واگذاری موضوع مناقصه به آنان آغاز ولی بدلیل مقاومت مسئولین شرکت این تلاشها ناکام می ماند.

امادر کمال ناباوری  ، نماینده محترم به جای تمکین به قانون و صیانت از حقوق مردم ودولت که اتفاقا بر اساس قانون، نظارت بر عملکرد دستگاههای اجرایی بمنظورپیشگیری از تضییع حقوق مردم به آنان سپرده شده است ،با لابیگری وارتباط گیری با معاون پارلمانی شرکت مهندسی و توسعه نفت (وزارت نفت)واعمال فشار بر شرکت مهندسی توسعه سروک آذر ،با توقف روند قانونی مناقصه ،نسبت به تجدید مناقصه بمنظور گنجانده شدن دو شرکت مورد حمایت خود مبادرت می نماید.

اخیرا نیز رئیس ستاد مردمی اعتدالیون ایلام از اعمال نفوذ برخی متنفذین در واگذاری مناقصات در شرکت های نفتی و گازی انتقاد کرد و خواستار دخالت دستگاه‌های نظارتی شده است .

«سعید انوری‌پور» در گفت‌وگو با یکی از رسانه های محلی ، اظهار کرد: متاسفانه برخی گزارش‌ها درباره‌ی اعمال نفوذ برخی از افراد بر شرکت نفتی سروک آذر نگران کننده است و به شدت شائبه‌ی قانون شکنی را تقویت کرده است.

وی با بیان اینکه در استانی مانند ایلام که با خون هزاران شهید رنگین است، این‌گونه اقدامات خارج از قانون جایی ندارد، تصریح کرد: دست‌اندرکاران ستاد مردمی دکتر روحانی این روزها محل مراجعه‌ی مردمی هستند که از این گونه بی‌عدالتی‌ها رنج می‌برند.

انوری پور با اشاره به مناقصاتی که هم‌اکنون در حوزه نفت و گاز در حال واگذاری است، ادامه داد: فشار آوردن برای واگذاری مناقصات به فلان شرکت خاص، آن هم در استانی مانند ایلام که از محرومیت رنج می‌برد شایسته نیست و لازم است دستگاه‌های نظارتی در این زمینه به وظیفه‌ی قانونی خود عمل کنند.

انوری‌پور تاکید کرد: مستندات موجود مربوط به مناقصه تاریخ 3 خرداد ماه ماه جاری و تغییر آن به 16 خرداد جهت فراهم نمودن امکان حضورشرکت‌های مرتبط با متنفذین به صورت روشن، نشان‌دهنده اعمال نفوذ است و این مستندات در اختیار بنده قرار دارد و آنها را در اختیار رسانه‌ها قرار خواهم داد.

وی یادآور شد: یکی ار شعارهای اصلی دکتر روحانی مبارزه با اعمال نفوذ متنفذان برای ویژه‌خواری بود که در این راستا باید تمام قراردادها و مناقصه‌ها عادلانه و شفاف برگزار شود

در حالیکه برخی از نمایندگان محترم به جای تلاش برای توسعه همه جانبه استان و احقاق حقوق مردم مظلوم ایلام ،در مسیر لابیگری ، مال اندوزی و پر کردن جیب خود ونزدیکانشان قرار گرفته و عملا وظیفه نظارتی خود را فدای منفعت طلبی های شخصی نموده اند ،ضرورت دارد دستگاههای نظارتی واجرایی استان از بروز چنین اتفاقات نامیمونی در استان ممانعت به عمل آورند . بدیهی است عدم ورود به موقع این دستگاهها بمنظور پیشگیری از بروز این دست تخلفات وسوء استفاده ها ،منشاء شکلگیری شائبه های جدیدی در اذهان مردم ونمایندگان افکار عمومی خواهد شد.

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
مهرانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۰
شرکت سروک آذر
پیمانکار یا پیمان فروش
.......................................................................

نفتی که در زیر میدان آذر قرار دارد ، حاصل خونی است که بالای آن ریخته شده است. در رگ توسعه میدان نفتی آذر ، خون شهیدانی قرار دارد که برای حفظ آن از تمام داشته های خود گذشتند. مجری توسعه این میدان نفتی ، نه مردم مهران هستند و نه ایلام . نیروهایی اغلب ترک بزرگراه صدر ، خیابان بهار شمالی در شرکت سروک آذر. شرکت توسعه سروک آذر سرمست از نوع پیمان بیع متقابلی که در غیاب شرکت های بزرگ نفتی ، از وزارت نفت گرفته ، نه تنها منابع زیر زمینی که منافع سطحی و مالی را هم در قبضه خود درآورده و جالب آنکه بجای توسعه میدان ، این شرکت تبدیل به یک " پیمان فروش " تمام عیار شده است . تمام پیمانکاران اصلی و بالا دستی این میدان نفتی غیر بومی و از استان های شیراز و تهران و اصفهان و خوزستان هستند. اسر کیش ، گلوبال پتروتک کیش ( شرکت هایی به نام کیش برای فرار مالیاتی) ، ایران آروین ، فراسان و ...
پیمان هایی در حد " حمالی " و خدماتی هم مانده است برای پیمانکاران بومی ؛ که شرکت توسعه سروک آذر و بخصوص حوزه امور پشتیبانی و نیروی انسانی ، به دنبال .... از آن هستند . و فقط برای دو شرکت خاص فضا ، صحنه سازی می کند.
وقتی هم می بیند کسی جلودارش نیست ، پر رو می شود. با رانت بازی و دلالی به دنبال ... است

مناقصات آشپزخانه ! خودرو استیجاری ! و نیروهای حفاظتی . تمام آنچه به پیمانکاران بومی اختصاص یافته . اما مسئولان سروک آذر به این سطح " حمالی " هم نگاه کثیفی دارند. مناقصاتی مبهم ، مهندسی شده ، با قواعدی من درآوردی .
ابزار جدید دستبرد به نتایج مناقصه اما دو چیز است. برآورد کارفرما ( تعیین حد بالا و پایین) .

فنونی هم که به کار می گیرد ، ابتدا تاریخی را برای گشایش پاکات اعلام می کند ، در همان ساعتی که قرار است پاکات گشایش شوند ، اعلام می کنند ضمن امکان تغییر پاکات پیشنهاد مالی ، زمان گشایش پاکات به 10 روز بعد موکول گردید. حرکتی که در مناقصات تامین خودرو و آشپزخانه تکرار می شود. و اینگونه به مناقصات دستبرد میزند .
یک برآورد هم میاورند و آن را در اختیار شرکتی که رانت برای او طراحی شده قرار می دهند .
شرکت هایی که بالاتر از آن بزنند ؛ برنده نمی شوند
شرکت هایی هم که زیر آن بزنند ، چون زیر برآورد زدن از گردونه خارج می شوند

به همین راحتی ، سر همه را شیره می مالند و به آن شرکتی که به او رانت داده اند ، التماس دعا دارند و قاه قاه به ریش مردم میخندند

پیمانکاران بدبخت بومی هم فقط ، تامین ضمانت نامه بانکی برایش می ماند و هزینه رفت و امد به تهران
ابراهیمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۰
دو شرکت مشخص هستند .
شرکت سروک آبروی خود را در منطقه بخاطر این 2 شرکتی برده است و مسخره عالم و آدم شده است . خجالت هم نمی کشند. همه میدانند که اینها چون پول دارند و امکان .... برایشان میسر است ؛ شرکت سروک فقط آنها را میپسندد
ابراهیمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۰
دو شرکت مشخص هستند .
شرکت سروک آبروی خود را در منطقه بخاطر این 2 شرکتی برده است و مسخره عالم و آدم شده است . خجالت هم نمی کشند. همه میدانند که اینها چون پول دارند و امکان .... برایشان میسر است ؛ شرکت سروک فقط آنها را میپسندد
شهروندایلامی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۲
باسلام وتحیات
ازسرزمین ۶۰۰۰هزارشهیدسرافراز دوران دفاع مقدس سرزمینی ک بخاطر پس گرفتن ازدست دشمن بعثی خون هزاران جوان ایرانی درگرمای سوزان مهران ریخته شده وخانواده های بسیاری راداغدار ودق زده کرد سرزمینی ک شهروندان مهرانی سندثبتی آنرا دارندولی از سرسفره نشستن آن با نفوذورانتخواران بی نصیبند...سرزمینی ک بوسیله رییس ستادهای انتخاباتی رییس جمهور ونماینده محاسبه ریالی میشود وحق بی کس ها ضایع میشود
دوست ارجمند درسال ۹۵ باهمکاری نماینده ادوار مناقصه کاملا صوری باتبانی چن شرکت برگزارگردید وشرکت........بامبلغ حدود۷میلیارد بعنوان برنده معرفی شدبعدازگذشت یکسال قرارداد وچندین الحاقیه بانفوذورانتخواری بابرخی ازپرسنل شرکت سروک آذروشرکت متن باآوردن چن شرکت مناقصه صوری برای دومین سال انجام دادندک درمناقصه سال(۹۶)مبلغ ۱۳میلیارد برای تعداد۴۰۰پرسنل آنالیزشده بود.آقای بی انصاف خودت ک ازطرفدارهای روحانی هستی این تورم ۲۰۰درصدی ازکجا آوردی ک بعداز۱سال قیمتو ۲برابرکردی...!!!!!
خوشبختانه بادرایت نیروهای نظارتی ب این مناقصه دچاراشکال وایرادورودکردن وحکم برابطال مناقصه زدن وپیمانکاردربلاک لیست قرارگرفت....

درپایان از مدیران ارشدشرکت توسعه نفت(متن)وازرئیس صندوق بازنشستگی نفت جناب آقای مهندس عارفی ازبچه های خدوم استان ایلام تقاضادارم ماده ۴۷برنامه ششم توسعه رودقیقاب اجرادربیاورند تابیشترازاین شاهدحق کشی ومناقصه های صوری نباشیم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار