مسئول اداره حفاظت محیط زیست بدره گفت: سه صیاد غیر مجاز که اقدام به نصب تورهای سدی در دریاچه سد سیمره در این شهرستان کرده بودند توسط ماموران یگان حفاظت محیط زیست دستگیر شدند.
کد خبر: ۴۳۳۹۷۱
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۳ 01 June 2017
 به گزارش تابناک ایلام؛بیژن هادی زاده  اظهار کرد: این صیادان اقدام به نصب تورهای سدی به طول 200 تا 300 متر در عرض دریاچه سیمره کرده بودند که با دستگیری آنها در مجموع 2 هزار و 500 متر تور نصب شده نیز کشف و ضبط شد.
 
وی افزود: این افراد در منطقه له لار، تنگه برنجان و تنگه کافری در محدوده دریاچه پشت سد سیمره با نصب این تورهای عریض اقدام به صید غیر مجاز ماهی می کردند.
 
مسئول اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بدره از تشکیل پرونده برای این صیادان غیر مجاز و تحویل آنها به مراجع قضایی برای سیر مراحل قانونی خبر داد.
 
هادی زاده فصل مجاز صید را از تیر تا پایان دی اعلام کرد و یادآور شد: افرادی که قبلا طی مراحل قانونی موفق به اخذ مجوز های صید و شکار لازم از مراجع قانونی شده اند می توانند در محدوده زمانی مجاز اقدام به صید ماه د دریاچه سد سیمره کنند.
 
وی در خصوص راه های ارتباطی مردم با اداره حفاظت محیط زیست و اعلام گزارش تخلفات گفت: سامانه 1540 آماده دریافت هر گونه گزارش مردمی و شکایت در موارد تخلفات زیست محیطی است.
 
به گفته وی، مردم می توانند درصورت برخورد با متخلفان حوزه محیط زیست از جمله شکار و صید نسبت به گزارش این موارد از طریق تلفن های 08435724513 و یا 09183420386 اقدام کنند.
 
به گزارش تابناک ایلام سد سیمره واقع در شهرستان بدره با ظرفیت نهایی 3 میلیارد و 200 میلیون مترمکعب از نظر میزان ذخیره آب دومین سد کشور و اولین سد حوزه غرب کشور است که با حاشیه ای به طول 65 کیلومتر و گستره مناسب، زیستگاه خوبی برای آبزیان و کنار آبزیان است.
 
بیش از 80 درصد از مساحت شهرستان بدره را عرصه های منابع طبیعی مانند جنگل و مرتع تشکیل داده که سطحی حدود 35 تا 40 هزار هکتاری جنگل آن در کنار رشته کوه کبیرکوه و رودخانه و دریاچه سد سیمره محل مناسبی برای زندگی گونه های مختلف پرندگان از جمله عقاب، کبک، تیهو، کبوتر و پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی مانند اردک، غاز، باکلان و خودکا محسوب می شوند.
 
بدره در 87 کیلومتری ایلام قرار دارد و در تیرماه سال 92 از بخش به شهرستان ارتقا یافت.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار