افشاری با اشاره به اینکه عملکرد بانک‌های اسدآباد در رابطه با وام ‌ های خرد و زودبازده قابل‌قبول بوده است، اظهار کرد: دولت ١.۵ میلیارد دلار از صندوق ذخیره ارزی در راستای تسهیلات ارزان‌قیمت برای مناطق روستایی و تحقق اشتغال مولد در روستاها به مجلس ارائه کرده و در مجلس این پیشنهاد مصوب شد که به‌زودی اعلام می‌شود به‌طوری‌که اجرای این برنامه از نقش مؤثری در ایجاد اشتغال روستایی به‌ویژه روستاهای محروم مرزی برخوردار خواهد بود.
کد خبر: ۴۳۴۶۳۲
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۰ 03 June 2017
فرماندار شهرستان اسدآباد از رتبه نخست بانک کشاورزی شهرستان در بخشودگی سود بانکی به کشاورزان خبر داد.

به گزارش ایسنا، حسین افشاری در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان اسدآباد، اظهار کرد: در شهرستان اسدآباد طی سال گذشته و دو ماه اول سالجاری توسط شعبه مرکزی بانک کشاورزی ۵ میلیارد تومان سود بانکی بخشیده شده که این امر حاکی از آن است که بابت بخشش سود کشاورزان این میزان پول و اعتبار وارد شهرستان شده است.

وی با اشاره به اینکه این بخشودگی سود در رابطه با وام‌های زیر سقف ٢۵ میلیون تومان بوده است، افزود: طی مدت فوق ٧۶٢ پرونده بانکی توسط شعبه مرکزی کشاورزی شهرستان مختومه شده است.

فرماندار شهرستان اسدآباد همچنین یادآور شد: بانک کشاورزی شهرستان رتبه اول در پرداخت تسهیلات برای مکانیزاسیون کشاورزی و رونق تولید را دارد.

افشاری در ادامه گفت: شهرستان اسدآباد در ستاد رفع موانع تسهیلات استان ۶٢ مصوبه داشته که از این تعداد، ٣٨ مصوبه مربوط به اداره صنعت، معدن و تجارت و ٢۴ مصوبه مربوط به اداره جهادکشاورزی است.

وی تصریح کرد از تعداد ۶٢ مصوبه شهرستان در ستاد رفع موانع تسهیلات ٢٠ مصوبه اجرا شده، ٩مصوبه در حال انجام، ١۴ مصوبه در دست اقدام و پیگیری، ٢ مصوبه عدم امکان انجام و ١٧ مورد انصرافی هستند.

افشاری با اشاره به اینکه عملکرد بانک‌های اسدآباد در رابطه با وام ‎ های خرد و زودبازده قابل قبول بوده است، اظهار کرد: دولت ١.۵ میلیارد دلار از صندوق ذخیره ارزی در راستای تسهیلات ارزان‌قیمت برای مناطق روستایی و تحقق اشتغال مولد در روستاها به مجلس ارائه کرده و در مجلس این پیشنهاد مصوب شد که به‌زودی اعلام می‌شود به طوریکه اجرای این برنامه از نقش موثری در ایجاد اشتغال روستایی به ویژه روستاهای محروم مرزی برخوردار خواهد بود.

وی با بیان اینکه طرح‌های اسدآباد رشد چشمگیری داشته و تا کنون ۴٢ طرح مطالعه شده مناسب برای بازدید و بررسی به استانداری ارجاع شده است، گفت: باید باهمت و همکاری همه دستگاه‌های اجرایی ذیربط با طرح‌های روستایی، ۴٢ طرح به ١٠٠ طرح در راستای ایجاد اشتغال پایدار ارتقاء یابد تا با این اقدام بتوان گره اشتغال در روستاها را حل کرد.

فرماندار شهرستان اسدآباد در ادامه با تأکید بر اینکه باید برای انتخاب و جذب سرمایه‌گذار به اهلیت و توانایی آنها توجه ویژه‌ای داشت، تصریح کرد: طی دو ماه گذشته متقاضیان بسیاری برای سرمایه‌گذاری در شهرستان مراجعه کرده‌اند که امیدواریم به مرحله عقد قرارداد و نتیجه نهایی برسند.

وی اضافه کرد: طرح‌های مرتبط با زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری که مقدمه تولید هستند، در سطر برنامه‌های فرمانداری قرار دارد که از جمله این موارد می‌توان به تصفیه‌خانه شهرک صنعتی و افزایش ظرفیت برق شهرک اشاره کرد و به‌زودی شاهد افتتاح و بهره‌برداری پروژه و طرح‌های بزرگ در شهرستان اسدآباد خواهیم بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار