خرم‌آبادی به رفع معضل ترافیک در نهاوند اشاره کرد و افزود: با توجه به رشد طبیعی آمار جمعیت و به‌تبع آن افزایش خودروها، متأسفانه شاهد توسعه در طرح‌های رفاهی شهری نهاوند متناسب با رشد آمار جمعیت نبوده‌ایم و هم‌اکنون نیز شاهد بکر ماندن خیابان‌های اصلی شهر هستیم.
کد خبر: ۴۳۵۶۶۵
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰ 05 June 2017
منتخب پنجمین دوره شورای شهر نهاوند گفت: عموم برنامه‌های عمرانی در حوزه شهری نهاوند به صورت نقطه‌ای وجزیره‌ای بوده وعدم وجود یک برنامه مشخص در حوزه عمران شهری در همه مجاری امور شهری سبب رشد کاریکاتوری عمرانی در سطح شهر شده است.

به گزارش تسنیم؛ صفی‌الله خرم‌آبادی اظهار داشت: عموم برنامه‌های عمرانی در حوزه شهری نهاوند به صورت نقطه‌ای و جزیره‌ای بوده و عدم وجود یک برنامه مشخص در حوزه عمران شهری در همه مجاری امور شهری سبب رشد کاریکاتوری عمرانی در سطح شهر شده است.

وی تصریح کرد: دراین راستا برای جلوگیری از هدر رفت بیت‌المال ونیروی انسانی نیازمند برنامه‌های میان مدت پنج ساله و بلند مدت20ساله مبتنی بر نیاز‌مندی‌های عمرانی، منابع مالی و توسعه درحوزه شهری هستیم که برای ایجاد این‌گونه برنامه‌ها نیازمند بهره‌گیری از متخصصان امور توسعه و تحول در حوزه شهری هستیم که دراین راستا باید برگزاری جلسات با افراد متخصص و موفق در این حوزه مورد بررسی قرار بگیرد.

خرم‌آبادی به رفع معضل ترافیک در نهاوند اشاره کرد و افزود: با توجه به رشدطبیعی آمار جمعیت وبه تبع آن افزایش خودروها، متأسفانه شاهد توسعه در طرح‌های رفاهی شهری نهاوند متناسب با رشد آمار جمعیت نبوده‌ایم و هم اکنون نیز شاهد بکر ماندن خیابان‌های اصلی شهر هستیم.

وی عنوان کرد: بر این اساس یکی از مهم‌ترین نتایج این نواقص شهری ترافیک، شلوغی خیابان‌های اصلی و غیره است که در راستای رفع این معضل می‌بایست ضمن شناسایی خیابان‌های قابل رشد، انتقال ادارات و مراکز خدماتی و رفاهی به دیگر مناطق شهر، ایجاد ایستگاه‌های تاکسی‌رانی به صورت منظم، تدابیر لازم نیز در جهت انتقال، عبور و مرور وسایل نقلیه از خیابان‌های اصلی به دیگر خیابان‌های شهر اندیشیده شود.

خرم‌آبادی به معماری و زیباسازی شهر اشاره کرد و گفت: در بخش معماری و زیباسازی شهر نهاوند نخست باید نشانه‌های اسلامی بودن در شهر محسوس باشد و بعد فرهنگ ایرانی، بنا و معماری‌ ایرانی نیز در آن متجلی باشد.

منتخب مردم نهاوند در پنجمین دروه شورای شهر  بیان کرد: انتخاب شهردار شایسته از وظایف اساسی شورای اسلامی شهر است که باید در انتخاب شهردار کاردانی، صلاحیت‌های دینی و انقلابی، امانت داری، تدین، توانایی اجرایی، پاک دستی، شجاعت، انظباط مالی و غیره مورد توجه قرار گیرد.

خرم‌آبادی اظهار داشت: حدود و وظایف شوراهای اسلامی در قانون معین شده است که باید در قول و عمل به طور کامل رعایت شوند که عمل به این وظایف و مسئولیت‌ها، همکاری، تعامل، همدلی و خدمت به مردم از دیگر وظایف اساسی اعضای شورای‌های شهر‌ است.

وی تصریح کرد: اعضای شورای شهر باید با پرهیز از باند بازی و انگیزه‌های حزبی، گروهی و شخصی و حفظ روحیه جهادی و بسیجی و رعایت عدالت برای رضای خدا کار کنند و در فعالیت‌های خود به مختصات شهر اسلامی توجه کرده و خدمات شهری را در جهت تأمین این مقصود به کار بگیرند.

خرم‌آبادی افزود: در شهر اسلامی، عدالت در تقسیم خدمات شهری، تأمین آرامش روحی و امنیت معنوی، ظهور و اعتلای مظاهر اسلامی و انقلابی، عمران، آبادی و زیبایی شهر، حفظ طبیعت شهر و غیره از جمله نکات مهمی است که اعضای شورای شهر باید به آن توجه ویژه داشته باشند.

وی با بیان این‌که توجه به مسائل فرهنگی و اجتماعی از وظایف اصلی شهرداری و شورای شهر است عنوان کرد: کار شهرداری فقط ساخت و ساز نیست بلکه توجه به مسائل فرهنگی و اجتماعی نیز یکی از نکات مهمی است که باید مورد توجه قرار بگیرد و‌ باید سعی شود روح دیانت و اخلاق اسلامی در فضای شهری ساری و جاری باشد.

منتخب مردم نهاوند در پنجمین دوره شورای شهر بیان کرد: بسیاری از مشکلات اجتماعی و فرهنگی ما ناشی از دور شدن از فضایل اخلاقی است که در این زمینه می‌توان از نیروهای فرهنگی حزب‌اللهی استفاده نمود زیرا اگر به رشد استعداد‌های خوبی که در نقاط مختلف فعالیت می‌کنند کمک نماییم خواهیم دید که در هر گوشه‌ای از این شهر شعله‌ یا کوره‌ای از کار فرهنگی با ارزش به وجود می‌آید.

خرم‌آبادی به مهم‌ترین اهداف و برنامه‌های مورد نظرش اشاره کرد و گفت: به عنوان خادم مردم نهاوند در پنجمین دوره شورای شهر برنامه‌های مهمی از جمله پیگیری ساماندهی و زیباسازی ورودی‌های شهر، جدیدیت و تلاش در جهت احداث کنار گذر شهری، پیگیری احداث بازار‌چه‌های محلی، تلاش در جهت جذب بخش خصوصی در راستای ساخت پارکینگ طبقاتی، جدیدت و احتمام لازم در جهت تملک املاک باقی‌مانده حاشیه مسیل که در صورت تملک تأثیر زیادی در جهت رفع ترافیک دارد را با تلاش و جدیدیت پیگیری می‌کنم.

وی اظهار داشت: تلاش برای ساخت و احداث میدان مرکزی، استفاده از نخبگان شهر با عنوان اتاق فکر شورا، اولویت دادن به طرح‌های نیمه تمام، ثبات در مدیریت و شایسته سالاری، توجه ویژه به صنعت گردشگری و جذب گردشگران با توجه به ظرفیت بسیار بالای شهرستان در این زمینه، تأسیس فرهنگ‌سرا، تلاش در جهت تدوین برنامه‌های کوتاه ‌مدت، میان مدت و بلند مدت در جهت توسعه همه جانبه شهری و درآمد‌های پایدار و ناپایدار و غیره از دیگر برنامه‌ها و اهداف مهم من به عنوان یکی از اعضای پنجمین دوره شورای شهر نهاوند است.

خرم‌آبادی تصریح کرد: اعضای محترم شورای شهر باید ارتباط دائمی خود را با مردم، حضور در میان آنان و اطلاع از مشکلات آنان را وظیفه مستمر خود بدانند و دسترسی مردم را به خود آسان کنند چرا که این چهار سال، دوران آزمایش ما در چشم مردم است و مردم وفادار ما تشنه عمل و صداقتند و هر جا از آن نشانی ببیند همدلی و همکاری خود را نثار می‌کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار