مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرایان گفت: ۲۸ میلیارد ریال تسهیلات از محل خط اعتباری مکانیزاسیون برای بهره‌برداران بخش کشاورزی این شهرستان اختصاص یافت.
کد خبر: ۴۴۰۳۲۷
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۵ 13 June 2017
موسی سلیمانی در بازدید از طرح های کشاورزی این شهرستان اظهار داشت: افزایش تولید در بخش کشاورزی با بهره گیری از روش های سنتی در شهرستانی که قطب کشاورزی  استان محسوب می شود دیگر مقدور نیست و خسارات فراوانی برای کشاورز به همراه دارد .

وی گفت: به همین منظور جذب تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی در سرایان در راستای افزایش کیفیت وکمیت و راندمان بالای محصولات تولیدی در دستورکار قرار گرفت و در سال جاری نیز یک خط اعتباری به این امراختصاص یافت.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان سرایان بیان کرد: استفاده از ادوات نوین درقالب کشاورزی مکانیزه، کاهش هزینه های تولید و افزایش درآمد خانوار کشاورز را به دنبال دارد.

سلیمانی افزود: امسال  28 میلیارد ریال  تسهیلات خط اعتباری مکانیزاسیون برای خرید ماشین آلات کشاورزی، تجهیزات مرغداری ها و دامداری ها و پرورش آبزیان با نرخ 15 درصد به شهرستان سرایان اختصاص یافته و متقاضیان می توانند پس از تشکیل پرونده از این تسهیلات برخوردار شوند.

وی اظهار داشت: این تسهیلات باکارمزد 15 درصد و آورده نقدی 20 درصد بهره بردار و با طول مدت بازپرداخت 5 تا 7 سال به متقاضی پرداخت می شود.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان سرایان گفت:در چهار سال گذشته چهار خط اعتباری به منظور نوسازی ناوگان مکانیزاسیون کشاورزی به  شهرستان ابلاغ شد و در مجموع  60 میلیارد و 372 میلیون ریال اعتبار مکانیزاسیون تاکنون به شهرستان سرایان اختصاص یافته است.

وی افزود: از این میزان اعتبار تاکنون 18 میلیارد و 311 میلیون ریال در حوزه مکانیزاسیون جذب شده و اگر 20 درصد آورده کشاورز  نیز به آن اضافه شود نزدیک به 22 میلیارد و 890 میلیون ریال سرمایه گذاری کشاورزی شهرستان سرایان در بخش ناوگان مکانیزاسیون کشاورزی رقم خواهد خورد.

سلیمانی بیان کرد: توسط بهره برداران  و از محل این اعتبارات ماشین آلات و ادوات نوین کشاورزی ازجمله کمباین، تراکتور، ریزدانه کار کلزا ، تیلر، بیل لودر ، چیزل ، کودپاش حیوانی و سم پاش توربینی خریداری شده است.

وی گفت:  سال گذشته دو واحد مرغداری با دریافت تسهیلات مکانیزاسیون به انواع ماشین آلات و تجهیزات نوین از قبیل سیستمهای کنترل هوشمند، آبخوری، دانخوری اتومات مجهز شده است.

 وی بر ارتقای دانش کشاورزان شهرستان از مراحل کاشت، داشت و برداشت محصول و به‌کارگیری  ابزار و ادوات نوین کشاورزی برای افزایش بهره‌وری مزرعه تاکیدکرد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار