مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان از پلمب ۵ نانوایی در همدان خبر داد و گفت: با کم‌فروشی‌ نانوایی‌ها در همدان برخورد می‎شود.
کد خبر: ۴۴۶۰
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۰ 12 February 2015
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان از پلمب ۵ نانوایی در همدان خبر داد و گفت: با کم‌فروشی‌ نانوایی‌ها در همدان برخورد می‎شود.

به گزارش تسنیم ،علیرضا حسن پور صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به افزایش قیمت نان در ماه‌های اخیر توسط دولت، تعزیرات حکومتی نیز تیم ویژه‌ای را برای رسیدگی به پرونده‌های تخلف نانوایی‌ها تشکیل داده است.

وی با اشاره به اینکه تعزیرات حکومتی تنها وظیفه رسیدگی به پرونده‌های تخلف در زمینه‌های مختلف را برعهده دارد، افزود: اتاق اصناف و سازمان صنعت، معدن و تجارت بازرسی‌های لازم را انجام و در صورت مشاهده تخلف پرونده تشکیل داده و آن را به تعزیرات حکومتی برای رسیدگی و صدور حکم ارجاع می‌دهند.

حسن پور درباره برخورد با واحدهای متخلف در استان همدان بیان کرد: واحدهای صنفی که دارای چندین سابقه محکومیت در تعزیرات حکومتی باشند علاوه بر جزای نقدی پلمب شده و در صورت تکرار تخلف پروانه فعالیت واحد لغو می‌شود.

وی عنوان کرد: براساس سیاست‌های سازمان تعزیرات حکومتی و در راستای حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان، در ادامه طرح نظارت بر نانوایی‌ها به دنبال گزارش بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت تعدادی از نانوایی‌های متخلف به اتهام کم‌فروشی نان به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان تصریح کرد: این نانوایی‌ها پس از صدور رای توسط شعب این اداره کل به پرداخت جزای نقدی محکوم شدند که ۵ واحد از این نانوایی‌ها به سبب داشتن سابقه قبلی علاوه بر محکومیت جزای نقدی، به مجازات نصب پرده بر سردرب واحد صنفی محکوم شدند.

حسن پور با بیان اینکه این نانوایی‌ها به مجازات نصب پرده از دو هفته تا دو ماه محکوم شدند، اظهار داشت: در حال حاضر جزای نقدی وصول و پرده تخلف نیز برسردرب واحدهای متخلف نصب شده است.

وی با تاکید بر اینکه تعزیرات حکومتی در زمینه تخلف نانوایی‌ها برخوردهای لازم را دارد، گفت: سابقه تخلف واحدهای صنفی از مرتبه سوم به بعد علاوه بر تشدید جزای نقدی و نصب پرده منجر به تعلیق فعالیت و تعطیلی واحد صنفی و در مراحل بالاتر لغو پروانه می‌شود.

حسن پور عنوان کرد: مردم می‌توانند شکایات کتبی خود را حضوری به شعب اداره کل تعزیرات حکومتی ارائه داده و یا از طریق شماره تلفن ۳۲۵۲۴۴۸۴ در مرکز استان و یا تلفن ۱۲۴(بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت) و یا شماره پیامک ۳۰۰۰۹۶۵۱ اعلام کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار