دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بندر ماهشهر:
کد خبر: ۴۴۹۶۴۹
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۲ 28 June 2017
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بندر ماهشهر اظهار گفت: دستگاه قضایی شهرستان با کمبود بازپرس مواجه است.

علیرضا آقاجری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ماهشهر اظهار کرد: در جرائمی همچون قتل و آدم‌ربایی فقط بازپرس اجازه رسیدگی دارد و نخستین نقیصه در دادگستری شهرستان بندر ماهشهر این است که تنها یک بازپرس وجود دارد.

وی ادامه داد: در سیستم قضایی شهرستان دادیار به اندازه کافی وجود دارد اما در چنین جرائم سنگینی دادیار حق رسیدگی ندارد، البته این نقیصه به زودی برطرف خواهد شد و تعداد بازپرس‌های دادگستری بندر ماهشهر افزایش خواهد یافت.

دادستان عمومی و انقلاب بندر ماهشهر در ادامه به معضل تیراندازی‌ها در سطح این شهرستان اشاره کرد و افزود: یکی از معضلات استان و شهرستان بحث تیراندازی‌ها است که هر سال شاهد افزایش آمار این تیراندازی‌ها هستیم.

آقاجری خاطرنشان کرد: با اشرافیت اطلاعاتی موجود عده‌ای از عاملان تیراندازی‌ها را شناسایی، روانه زندان و تبعید کردیم و تصویر برخی از آنها نیز در فضای مجازی منتشر شد، اما در این بحث آنچه که برای ما اهمیت دارد رضایتمندی مردم است که متأسفانه این امر هنوز محقق نشده و مردم همچنان ناراضی هستند.

وی با بیان اینکه عقبه این اقدامات نکوهیده به فرهنگ غلط رایج در سطح جامعه بر می‌گردد، متذکر شد: کارهای فرهنگی خوبی در رابطه صورت گرفته و ائمه جمعه و جماعات تلاش‌های فراوانی در این راستا می‌کنند و شهرستان بندر ماهشهر در این مقوله مقام نهم استان را دارد اما باید به رتبه‌های آخر تنزل پیدا کنیم.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بندر ماهشهر تصریح کرد: تیراندازی‌ها تا دو سال پیش منحصر به مراسم عزاداری و شادی بود اما حدود دو سال است این قضیه دستخوش تغییر شده و شاهد تیراندازی‌های کور هوایی هستیم و هرچند شناسایی و دستگیری‌هایی نیز صورت گرفته اما مؤثر نبوده است.

آقاجری یادآور شد: برای مقابله با این موضوع در برخی موارد اجازه شلیک مستقیم به عاملان تیراندازی‌ها صادر شده و گشت‌های گسترده پلیس با ماشین‌های آرم‌دار و دارای چراغ‌گردان نیز به عنوان یک عامل بازدارنده نیز راه‌اندازی شده است.

وی اظهار کرد: حضور پلیس انتظامی در معابر و میدان‌ها افزایش پیدا کرده و نیروی مقاومت بسیج نیز پای کار آمده و می‌توان امیدوار بود آمار تیراندازی‌ها به حداقل ممکن برسد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بندر ماهشهر افزود: مشکلات در سطح شهرستان بسیار فراوان است و فقر و بیکاری، کمبود فضاهای تفریحی و آموزشی، معضل فاضلاب، سرقت، مواد مخدر و ... شهروندان را آزار می‌دهد اما موضوع تیراندازی‌ها باعث شده مردم این مشکلات را فراموش کنند. هرچند تیراندازی‌ها عمل مذموم و ناپسندی است اما نباید از این مشکلات نیز غافل شویم.

آقاجری در پایان به آمار کشفیات و دستگیری‌های سه ماهه نخست امسال اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال جاری تا 27 خردادماه، 146 کیلوگرم تریاک، 67 کیلوگرم حشیش، 12 قبضه اسلحه جنگی کلاشنیکف، 16 قبضه اسلحه شکاری غیر مجاز، 12 بطری مشروبات الکلی خارجی، 82 لیتر مشروبات الکلی دست‌ساز در شهرستان بندر ماهشهر کشف و ضبط شده است. همچنین 455 مورد کشفیات سرقت داشته‌ایم و 341 نفر نیز طی این مدت دستگیر شده‌اند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار