الماسی با بیان اینکه بعد از بررسی شکایات، زمان تایید صحت انتخابات می‌رسد، افزود: تایید صحت حوزه انتخابیه، آخرین وظیفه‌ای است که بر‌عهده هیئت نظارت شهرستان ها قرار دارد.
کد خبر: ۴۵۰۲۹۷
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰ 30 June 2017
مدیرکل دفتر سیاسی و انتخابات استانداری همدان با بیان اینکه صحت پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر همدان تأیید شد گفت: علت تأخیر در اعلام تأیید انتخابات به سبب شکایات برخی از نامزدها بود.

به گزارش تسنیم؛ ابوالقاسم الماسی با بیان اینکه مراحل رسیدگی به شکایات نامزدهای شوراهای شهر و روستا فرآیندی زمان بر دارد اظهار داشت: بعد از شمارش آرا، نتایج انتخابات شوراها باید به تائید هیئت اجرایی و هیئت نظارت برسد، که این مراحل طی شده و نتایج انتخابات به صورت رسمی اعلام شود.

وی بیان کرد: قانون پروسه رسیدگی به شکایات را تعیین کرده که 48 ساعت بعد از اعلام نتایج، مردم می‌توانند شکایات خود را به هیئت اجرایی بدهند و این هیئت در مهلتی 5 روزه رسیدگی می‌کند و مواردی که به تصمیم نمی‌رسد، این بار هیئت نظارت استان یک هفته زمان دارد تا موارد لازم را مورد رسیدگی قرار دهد.

الماسی با بیان اینکه بعد از بررسی شکایات، زمان تایید صحت انتخابات می‌رسد، افزود:  تایید صحت حوزه انتخابیه، آخرین وظیفه‌ای است که بر‌عهده هیئت نظارت شهرستان ها قرار دارد.

وی گفت: در شهر همدان عده‌ای از نامزدها به نتایج و شمارش آرا معترض بودند که این مراحل طی شد و نهایتا امروز هیئت نظارت بر انتخابات با بررسی آخرین جمع بندی صحت انتخابات شوراهای اسلامی شهر همدان را اعلام کرد و در واقع پرونده پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر همدان بسته شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار