سرهنگ جمالی؛
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان ایلام از شناسایی و دستگیری فردی خبر داد که تصاویر خصوصی و خانوادگی هم کلاسی های دانشگاهی خود را در فضای مجازی منتشر می‌کرد.
کد خبر: ۴۵۲۹۷۳
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۹ 04 July 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ گفت: در پی مراجعه چند نفر مبنی بر اینکه فرد یا افرادی در شبکه‌های اجتماعی اقدام به انتشار تصاویر خصوصی و خانوادگی آنان می کند، موضوع در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.
 
وی افزود: پس از انجام تحقیقات و جمع ‌آوری مستندات لازم با انجام اقدامات فنی و تخصصی متهم که هم ‌دانشگاهی شکات بود، شناسایی و دستگیر شد.
 
رئیس پلیس فتا ایلام انگیزه متهم را رقابت و حس انتقام‌جویی از سایر دانشجویان اعلام کرد و یادآور شد: برابر ماده 17 قانون جرایم رایانه‌ای جزای انتشاردهندگان تصاویر خصوصی در فضای مجازی حبس از 91 روز تا 2 سال و جزای نقدی از پنج تا 40 میلیون ریال است.
 
سرهنگ جمالی با تاکید بر اینکه پلیس فتا بر فضای مجازی اشراف لازم دارد از عموم کاربران خواست تا از تبادل عکس ‌های خصوصی و خانوادگی در حریم ناامن شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنند.
 
وی ضمن هشدار به کسانی که بخواهند اقدام به فعالیت مجرمانه در فضای مجازی بکنند از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه جرایم رایانه‌ای مراتب را سریعاً از طریق وب‌سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش تماس‌های مردمی گزارش نمایند. /م
 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار