مدیرشیلات و آبزیان آذربایجان غربی:
مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی خواستار راه اندازی یگان حفاظت از شیلات در استان شد.
کد خبر: ۴۵۵۵۲۰
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۱ 08 July 2017
به گزارش تابناک آإربایجان غربی:

معصوم فصیح  با بیان اینکه صید و صیادی غیر مجاز باعث می شود، ضربه شدیدی به ذخایر آبی وارد شود افزود: با استقرار یگان حفاظت شیلات می توان با جلوگیری از قاچاق و صید غیر مجاز ماهی اقتصاد منطقه را بهبود و رونق بخشید.

وی با اشاره به اینکه انواع ماهی های ارزشمند و سودمند کشور به عنوان مخزن ژنتیک در این شهرستان وجود دارد اظهارداشت: شهرستان پلدشت با داشتن ۲ تعاونی صید و صیادی ماهی با اشتغالزایی برای ۴۰۰ نفر بصورت مستقیم، شش شرکت صید شاه میگو با اشتغالزایی مستقیم برای ۷۰ نفر و ۲۵ واحد مزرعه پرورش ماهی گرم آبی و سرد آبی و دو بازارچه عرضه مستقیم ماهی، مکان مناسبی جهت تولید و ایجاد اشتغال در بخش شیلات است.

مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: تنها مرکز تکثیر بچه ماهی گرم آبی شمال غرب کشور در شهرستان پلدشت فعالیت می کند و بالاترین حجم رها سازی بچه ماهی در ذخایر آبی استان در این شهرستان صورت می گیرد.

فصیح با بیان اینکه در حال حاضر ۴۰۸ مرکز و مزرعه تکثیر و پرورش آبزیان در استان وجود دارد عنوان کرد:  سالانه نزدیک به ۱۵ هزار تن انواع ماهیان گرمابی و سردآبی در مزارع پرورش ماهی به صورت انفرادی و مجتمع های پرورشی در سطح استان تولید می شود.

وی گفت: در استان سالانه بیش از ۵۵ میلیون تخم چشم زده و ۱۳ میلیون تن قطعه انواع بچه ماهی با هدف تامین نیاز استان و صادرات به استانهای دیگر کشور تولید می شود.

منبع/مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار