جلال میرزایی پس از پایان نشست غیر علنی نمایندگان مجلس با مسئولین بانک مرکزی:
با حاد شدن مشکل وسسات مالی واعتباری ،صبح امروز نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی ، در نشستی غیر علنی با حضور رییس بانک مرکزی، بمنظور یافتن یک راهکار منطقی در خصوص برون رفت از این مشکل ،وضعیت موسسات مالی واعتباری رابه بحث گذاشتند.
کد خبر: ۴۵۷۵۳۶
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۵ 11 July 2017

ماههاست مشکلات پدیدار شده در مسیر فعالیت موسسات مالی واعتباری به یک مشکل اساسی درکشور وبه یک دغدغه مهم برای مسئولین بانک مرکزی ،نمایندگان مجلس شورای اسلامی وارکان اقتصادی دولت تبدیل شده است. شکست دومینو وار موسسات مالی واعتباری و تجمعات مکرر و حضور پرتعداد سپرده گذاران بمنظور دریافت سپرده هایشان حتی به موسسات دارای مجوز وبرخی از بانکها نیز سرایت کرده است .

به گزارش تابناک ایلام،مشکلات و معضلات ناشی از تداوم این روند به مرحله ای از حساسیت رسیده است که گویا شورای امنیت ملی کشور نیز به این مقوله ورود کرده و دریک کلام زنگ خطر ناشی از ادامه این کشمکش بین بانک مرکزی وموسسات مالی واعتباری به صدا درآمده است .

برهمین اساس با حاد شدن این موضوع ،صبح امروز نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی ، در نشستی غیر علنی با حضور رییس بانک مرکزی، بمنظور یافتن یک راهکار منطقی در خصوص برون رفت از این مشکل ،وضعیت موسسات مالی واعتباری رابه بحث گذاشتند.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی در خصوص خروجی این نشست به خبرنگار ما گفت :با توجه به حساسیت موضوع موسسات مالی واعتباری در سطح کشور،بانک مرکزی به صورت جدی به این موضوع ورود کرده است و امروز نیز جلسه غیر علنی نمایندگان مجلس با حضور مسئولین بانک مرکزی با رویکرد یافتن راه حلی برای برون رفت از این مشکل تشکیل شد.

جلال میرزایی بیان داشت :در حال حاضر با تسری این مشکل به تمامی موسسات مالی واعتباری فاقد مجوز وبلاتکلیفی سپرده گذاران وحاد شدن موضوع ،اراده کافی در مسئولین بانک مرکزی ومسئولین کشور برای حل این مشکل وجود دارد.

نماینده استان ادامه داد:به نظر می رسد در دو یا سه هفته آتی شاهد گشایش عملی در این موضوع باشیم وامیدوارم با توجه به انگیزه مسولین بانک مرکزی و همراهی نمایندگان وسایر مسئولین ارشد دولت ،تا پایان مرداد بصورت عینی شاهد رفع مشکلات حاکم بر فعالیت موسسات اعتباری وتعیین تکلیف وضعیت سپرده گذاران این موسسات باشیم.

میرزایی همچنین با اشاره به وضعیت تعاونی اعتبار البرز ایرانیان خاطرنشان کرد:دراین جلسه به مشکلات این تعاونی نیز اشاره شد و به نظر می رسد در دو مرحله مشکل سپرده گذاران این موسسه حل وفصل شود.

میرزایی ابراز امیدواری کرد که از اوایل مردادماه ،فرآیند رفع مشکل سپرده گذاران تعاونی البرز ایرانیان آغاز شود . 

وی در پایان تاکید کرد: درنشست امروز مقرر شد ظرف هفته آینده نیز مسئولین بانک مرکزی با دکتر پزشکیان در این خصوص جلسه ای تشکیل داده تا با توجه به تاکید امروز نمایندگان ،بر روی یک راهکار عملی برای برون رفت از مشکلات به جمعبندی لازم برسند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار