مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری ایلام گفت: 30 درصد مشترکان در این استان به طور میانگین ماهانه 20 تا 40 مترمکعب و یک درصد دیگر هم بیش از 40 مترمکعب آب مصرف می کنند که این میزان بیشتر از الگوی مصرف(20 متر مکعب) است.
کد خبر: ۴۶۹۶۷۷
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۷ 30 July 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ داراب بیرانوندی اظهار کرد: میزان تولید آب در این استان سالانه بیش از 40 میلیون مترمکعب است که حجم زیادی از این میزان بدلیل فرسودگی شبکه و عمر بالای تاسیسات هدر می رود.
 
وی افزود: در استان ایلام 69 درصد مشترکان مصارف ماهانه آنها زیر الگوی مصرف (20 متر مکعب) است که این دسته از مشترکان بطور متوسط در سطح استان بطور ماهانه 24 هزار ریال هزینه آب بها پرداخت می کنند.
 
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری ایلام تاکید کرد: حدود یک درصد مشترکان نیز بالاتر از 2 برابر الگوی مصرف یعنی بیش از 40 مترمکعب در ماه آب مصرف می کنند که جهت مدیریت در مصرف، آب بهای مصرفی در فیش های این مشترکان به صورت پلکانی محاسبه و صادر می شود.
 
بیرانوندی مصرف آب آشامیدنی استان ایلام در سال گذشته را بیش از 31 میلیون متر مکعب آب اعلام کرد و یادآور شد: میزان مصرف آب در چهار ماهه ابتدایی سال جاری نسبت به مدت مشابه پارسال (95) رشد محسوسی را نشان می دهد.
 
وی با بیان اینکه در حال حاضر هزینه تمام شده تامین آب مشترکان چند برابر بیشتر از مبلغی است که از مصرف کنندگان دریافت می شود، گفت: مشترکان استان ایلام بطور متوسط 125 هزار ریال در ماه بابت پرداخت خدمات آب و فاضلاب پرداخت می نمایند.
 
بیرانوندی در خصوص متوسط فیش پرداخت آب بها توسط مشترکان در شهر ایلام اضافه کرد: با توجه به اینکه ضریب تعدیل آب بهای این شهر نسبت به سایر شهرهای استان بالاتر بوده و اکثریت مردم از دو خدمت آب و دفع بهداشتی فاضلاب بطور همزمان برخوردار هستند که متوسط پرداختی فیش خدمات آب و فاضلاب را در این شهر 137 هزار ریال در ماه است.
 
به گفته وی، کمترین پرداختی آب بها نیز مربوط به مشترکان ساکن در شهر میمه است که این مشترکان در ماه حدود 57 هزار ریال پرداخت می کنند.
 
وی یکی از مشکلات درآمدی شرکت آب و فاضلاب استان را پایین بودن ضریب تعدیل آب و فاضلاب شهری استان به نسبت متوسط کشوری دانست و افزود: متوسط ضریب آب بها این استان 94 درصد است که همین امر باعث پایین بودن قیمت فروش آب در استان است.
 
بیرانوندی به چگونگی مصرف بهینه آب از سوی مردم اشاره کرد و گفت: برای تامین آب شرب مردم مشکل خاصی وجود ندارد اما در سطح توزیع آب که بستگی به رفتار مردم دارد در مجتمع های مسکونی که رعایت نکات فنی مانند نصب پمپ و تانکر را نکرده اند به طور طبیعی در زمان اوج مصرف در طبقات بالا مشکل فشار آب ایجاد خواهد شد.
 
مدیرعامل شرکت آبفای ایلام تاکید کرد: مردم باید در فصل گرم سال از مصرف بی رویه آب جلوگیری کنند و به افرادی هم که آب را درست مصرف نمی کنند تذکر دهند چرا که بررسی ها حاکی از آن است هنگامی که دمای هوا در تابستان بالا می رود مصرف آب نیز افزایش قابل ملاحضه ای می کند.
 
بیرانوندی افزود: محدودیت منابع آبی واقعیتی غیرقابل انکار است و شهروندان باید براساس شیوه هایی که کارشناسان توصیه می کنند در صدد مصرف بهینه آب برآیند تا تبعات بحران کم آبی به حداقل ممکن برسد./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار