معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری ایلام گفت: بانک ها تا لحظه بهره برداری از طرح باید حامی واحد تولیدی باشند و با مجری مشارکت کرده و پای کار باشد.
کد خبر: ۴۷۰۴۱۰
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۶ 31 July 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ حشمت اله عسگری  درحاشیه نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید اظهار کرد:همراهی بانک ها تا یک مقطعی از طرح ها ادامه دارد و مجری در ادامه با توجه به اتمام قرارداد قبلی برای تامین سرمایه های مورد نیاز خود به بانک دیگر معرفی می شود که به دلیل عدم مشارکت سایر بانک ها روند بهره برداری از طرح طولانی مدت می شود و گاهی با تاخیرهای جبران ناپذیر مواجه می شود.
 
وی افزود: چون وثایق در رهن بانک اولی بوده و طرح ها نیمه تمام هستند بانک دوم نیز تمایل به مشارکت در طرح نمی کند و همین مساله معضل بسیاری از واحدهای تولیدی و صنعتی در ایلام است.
 
معاون استاندار ایلام تاکید کرد: همراهی و همکاری مجموعه بانک ها و دستگاه های دولتی با واحدهای تولیدی و صنعتی نسخه شفابخش واحدهای است.
 
عسگری گفت: مشکل 70 درصد واحدهای تولیدی که در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید پرونده آنان مطرح می شود، درخواست سرمایه در گردش است که با توجه به مشکل بدهی این واحدها به سیستم بانکی باید استمهال کنند.
 
وی اظهار کرد: با چانه زنی بر سر نحوه استمهال با تعامل بانک ها همواره با کمترین امکان پرداخت آورده استمهال و دریافت سرمایه در گردش صورت می گیرد.
 
وی ادامه داد: در نشست ستاد تسهیل که هر هفته برگزار می شود، امروز 13 مورد مطرح شد که 11 مورد آنها منجر به مصوبه شد که غالب آنها درخواست دریافت سرمایه در گردش و استمهال تسهیلات بود.
 
وی ابراز امیدواری کرد که نسخه شفا بخش واحدهای تولیدی و صنعتی همراهی مجموعه بانک ها، دستگاه های مرتبط و کار کارشناسی شده و دقیق مجری باشد که منجر به رونق تولید و ایجاد اشتغال مولد در استان باشد.
 
عسگری شمار واحدهای صنعتی استان را بیش از 500 واحد اعلام کرد و گفت: در ستاد تسهیل مشکل واحدهای کشاورزی و گردشگری و خدماتی نیز بررسی می شود و سعی شده که از همه ظرفیت های قانونی برای رفع موانع تولید استفاده شود./م
ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار