باحضور هیات عراقی درایلام صورت گرفت
با حضور هیات اقتصادی،سیاسی استانداری بابل عراق درایلام ،تفاهمنامه همکاری بین استانهای ایلام واستان بابل کشور عراق به امضاء رسید
کد خبر: ۴۸۷۲۲
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۴ 17 June 2015

حسین کلانتری در حاشیه امضای این تفاهم نامه اظهار داشت: این تفاهمنامه پس از برگزاری هفت کارگروه تخصصی در سه روز با حضور مسوولان استان و همچنین هیاتی از استان بابل عراق در هفت بند تهیه و به امضا رسید.


وی افزود: همکاری مشترک بین دانشگاه های دولتی و غیردولتی دو استان، پذیرش بیماران استان بابل در بیمارستان های ایلام و همکاری دانشگاه علوم پزشکی ایلام در زمینه کنترل بیماری های مسری، پژوهش میدانی در خصوص بیماری های واگیردار و آموزش و ارتقای مهارت های پزشکی و پرستاری برای پرسنل شاغل در استان بابل از جمله بندهای این تفاهمنامه است.


معاون ساسی امنیتی استانداری ایلام ادامه داد: در بخش کشاورزی و دامپزشکی نیز در این تفاهمنامه بر همکاری بازرگانی در زمینه تولید پروتئین حیوانی، تبادل تجارب متخصصان در خصوص کنترل بیماری های زئونوز، انجام واکسیناسیون حیوانات، صادرات دام زنده، همکاری در زمینه آبیاری نوین و صنایع تبدیلی کشاورزی، بیابانزدایی و تبادل تجربیات علمی و تخصصی بین دو استان تاکید شده است.


وی گفت: همکاری مشترک و تبادل تجربیات در زمینه های شهرداری، برنامه ریزی شهری و راهبردی و حضور و بازدید متقابل کارشناسان و مهندسان شهرداری دو استان از دیگر بندهای این تفاهمنامه است.


حسین کلانتری راه اندازی تورهای گردشگری برای تسهیل در سکونت و ورود گردشگران، برگزاری جشنواره های فرهنگی در مناسبت های خاص، راه اندازی دفتر مشترک اتاق بازرگانی، برگزاری جلسات مشترک در نواحی مرزی، برگزاری نمایشگاه های بازرگانی و اجرای برنامه های ورزشی، فرهنگی و مذهبی مشترک برای جوانان دو استان را از دیگر بندهای تفاهمنامه عنوان کرد.


تفاهمنامه همکاری مشترک عصر یکشنبه به امضای حسن مندیل جانشین و نماینده تام الاختیار استاندار بابل عراق و حسین کلانتری معاون سیاسی، امنیتی استاندار ایلام رسید.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار