مسؤول دبیرخانه جشنواره‌های فرهنگی دانشگاه فرهنگیان استان قزوین گفت: امسال برای نخستین بار در بیست و هفتمین جشنواره فرهنگی اجتماعی دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور 70 داور قزوینی در این جشنواره حضور دارند.
کد خبر: ۴۸۸۰۶۵
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۴ 02 September 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از  فارس از قزوین، سیدکامران میرمعینی در نشست خبری عوامل اجرایی بیست و هفتمین جشنواره فرهنگی اجتماعی دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور که ظهر امروز با حضور رئیس و معاونان این دانشگاه در سالن جلسات این دانشگاه برگزار شد، اظهار داشت: بیست و هفتمین جشنواره فرهنگی اجتماعی دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور با حضور 800 دانشجو معلم از سراسر کشور به میزبانی استان قزوین برگزار می‌شود.

وی گفت: تا کنون 26 دوره از این مسابقات در استان‌های دیگر برگزار شده و بیست و هفتمین دوره این مسابقات برای نخستین بار به طور متمرکز در استان قزوین برگزار می‌شود و امیدواریم با توجه به ظرفیت‌های فراوان استان، شاهد اتفاقات خوبی در این جشنواره باشیم.

مسؤول دبیرخانه جشنواره‌های فرهنگی دانشگاه فرهنگیان استان قزوین تصریح کرد: ویژگی این جشنواره تجمیع تمام رشته‌های مسابقاتی در یک استان برای نخستین بار است که برگزار می‌شود.

میرمعینی با اشاره به ویژگی‌های بیست و هفتمین جشنواره فرهنگی اجتماعی دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور اضافه کرد: همچنین دانشجومعلمان شرکت‌کننده در مسابقات جشنواره‌ای دانشجومعلمی در 52 رشته با یکدیگر به رقابت می‌پردازند در حالی که این آمار طی سال گذشته 48 رشته بوده است.

این مسؤول مطرح کرد: همچنین حضور انجمن‌های فرهنگی، هیأت‌های مذهبی، نشریه‌های دانشجویی که نقطه‌ تلاقی این حوزه‌ها با رشته‌های مختلف دانشگاه می‌تواند خدمات دوسویه خوبی را برای دانشگاه به وجود بیاورد و امیدواریم از این حیث شاهد گستردگی کمی و کیفی جشنواره‌های دانشجویی باشیم.

مسؤول دبیرخانه جشنواره‌های فرهنگی دانشگاه فرهنگیان استان قزوین عنوان کرد: حدود 13 هزار نفر در کل کشور در جشنواره‌های دانشجو معلمی شرکت ‌کردند که از این تعداد 800 نفر برگزیده شده و به بیست و هفتمین جشنواره فرهنگی اجتماعی دانشجو معلمان راه یافتند.

میرمعینی ادامه داد: دانشجویانی که بتوانند در این مسابقات مقامی کسب کنند، به جشنواره ملی دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور در آبان ماه راه می‌یابند و همچنین در پایان این جشنواره از نفرات برتر تقدیر می‌شود.

وی در خصوص تعداد شرکت‌کنندگان دانشجویان دانشگاه تربیت معلم استان قزوین گفت: تعداد شرکت‌کنندگان دختر و پسر به تفکیک 17 نفر است که سال گذشته در این جشنواره که بین نخبگان ملی دانشگاه‌های کشور برگزار شد، دانشجویان قزوین یک سوم افتخارات مسابقات را نصیب خود کردند و امیدواریم امسال هم بتوانند رتبه‌های خوبی را کسب کنند.

مسؤول دبیرخانه جشنواره‌های فرهنگی دانشگاه فرهنگیان استان قزوین خاطرنشان کرد: امسال با توجه به سیاست‌های اعمال شده، حد نصاب‌های ورود به مرحله کشوری را افزایش داده‌ایم و هدف از این کار، ارتقا سطح کیفی جشنواره بوده است که توانمند‌ترین دانشجویان محلی سراسر کشور در مسابقات شرکت  کنند.

میرمعینی ادامه داد: امسال برای نخستین بار تمام داوران از استان میزبان انتخاب می‌شوند که با توجه به میزبان بودن استان قزوین، 70 داور قزوینی در این مسابقات حضور دارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار