رئیس پلیس راه استان ایلام گفت: از ابتدای مهرماه سال جاری سامانه سپهتن به صورت جدی کنترل خواهد شد و رانندگان بایستی مواظب رفتارهای ترافیکی خود در حین رانندگی باشند.
کد خبر: ۴۹۴۳۹۴
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۴ 15 September 2017
 به گزارش تابناک ایلام؛سرهنگ رضا همتی زاده گفت: دوربینی که در این سامانه در روبروی راننده نصب شده می تواند از تمام فعالیت های راننده عکس گرفته و به سرور اصلی انتقال نماید.
 
وی افزود: رانندگان در اجرای این طرح با روشن کردن خودرو ملزم به قرار دادن گواهینامه خود در دستگاه مربوطه می باشند.
 
وی ادامه داد: این سیستم با قابلیت ارتباط دیتا بیس اصلی پلیس راه ( به صورت آنلاین) می تواند مجاز بودن رانندگی راننده را به سیستم گزارش دهد و در صورت عدم مجوز هشدار صوتی به راننده داده خواهد شد و آن را از رانندگی منع خواهد نمود.
 
رئیس پلیس راه ایلام تاکید کرد: هر راننده مجاز به ۹ ساعت رانندگی در طول شبانه روز می باشند و به ازای هر ۴ ساعت رانندگی مداوم ملزم به ۱۰ دقیقه استراحت می باشند.
 
همتی زاده یاداور شد: این سیستم قابلیت محاسبه ساعات رانندگی به صورت دقیق را دارد و در زمان استراحت بین رانندگی پیغام های مناسب صوتی را جهت آگاه سازی به راننده اعلام می کند.
 
وی اضافه کرد: در صورتی که راننده از سرعت مجاز تجاوز نماید ، هشدارهای لازم به راننده داده خواهد شد و در صورت عدم اصلاح سرعت ، راننده در ایستگاه بعدی پلیس راه مورد بازخواست و اعمال قانون قرار خواهد گرفت.
 
وی به رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی مسافر توصیه کرد : برابر ماده ۷۲۴ قانون مجازات هر راننده وسیله نقلیه ای که در دستگاه ثبت تخلفات وسیله نقلیه عمدا تغییری ایجاد کند و یا با علم به این که چنین تغییری در دستگاه مزبور داده شود برای با اول به حبس از ۱۰ روز تا ۲ ماه و یا جزای نقدی از ۵۰ هزار ریال تا ۵۰۰ هزار ریال و یا هر و مجازات و در صورت تکرار به 2 تا 6 ماه حبس محکوم خواهد شد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار