رئیس پلیس راه استان همدان از افزایش 7 درصدی متوفیان تصادفات جاده ای در محورهای این استان خبر داد.
کد خبر: ۴۹۵۰
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۳ 15 February 2015

رئیس پلیس راه استان همدان از افزایش 7 درصدی متوفیان تصادفات جاده ای در محورهای این استان خبر داد.

سرهنگ "مهدی شاکری" در گفت و گو باایسنا، با بیان اینکه افزایش تعداد متوفیان بیشتر در ماه های مرداد، شهریور و آذرماه بوده است، اظهار کرد: تعداد متوفیان تصادفات در این سه ماه به حدی بوده که آمار 10 ماهه  را تحت الشعاع قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه در این سه ماه تردد جاده ای به طور چشمگیری افزایش داشته است، افزود: طبق آمار سازمان حمل و نقل و ترافیک استان مردادماه 27 درصد، شهریور 14 درصد و آذرماه 103 درصد افزایش تردد داشته اند.

سرهنگ شاکری تصریح کرد: با توجه به ایام اربعین در آذرماه سفرها افزایش داشت و عمده علت تصادفات در این زمان خستگی و خواب آلودگی است.

شیوه های سنتی کنترل ترافیک پاسخگوی حجم بالای تردد نیست

رئیس پلیس راه استان همدان خاطرنشان کرد: امروزه شیوه های سنتی و قدیمی کنترل ترافیک پاسخگو نیست چرا که با حجم ترافیکی بالای امروزی سنخیت نداشته و می طلبد سیستم های هوشمند حمل و نقل در استان اجرا شود.

سرهنگ شاکری با بیان اینکه در استان همدان استفاده از سیستم های هوشمند حمل و نقل نسبت به استان های دیگر کمتر کار شده است، افزود: مجهز شدن وسایل نقلیه عمومی و مسافربری به سیستم GPS آنلاین و نصب تابلوهای متغیرسرعت از جمله سیستم های هوشمند حمل و نقلی است که باید در استان اجرا شود.

ثبت روزانه 550 تخلف در محورهای اصلی استان

وی یادآور شد: در استان همدان 13 دستگاه دوربین سرعت سنج ثابت وجود دارد که روزانه 550 تخلف در محورهای اصلی ثبت می کند و از طریق اجرائیات ناجا قبض صادر می شود.

سرهنگ شاکری بیشترین سهم تصادفات در 10 ماهه گذشته امسال را مربوط به خودروهای سواری با 59 درصد تصادف اعلام کرد و گفت:  سهم وسایل نقلیه دیگر همچون کامیون 7 درصد،موتورسیکلت 15 درصد، وانت 16 درصد و انواع وسایل نقلیه مسافر بری 1 درصد بوده است.

رئیس پلیس راه استان همدان با اشاره به سهم یک درصدی وسایل نقلیه مسافربری در تصادفات جاده ای، تصریح کرد: با توجه به اینکه ابزار کنترلی این وسایل نقلیه بیشتر بوده قطعا حوادث آنها نیز کمتر خواهد بود.

 وقوع هزار و 500 تصادف در سالجاری

سرهنگ شاکری با اشاره به اینکه در 10 ماهه گذشته هزار و 500 تصادف در محورهای استان همدان رخ داده است، یادآور شد: 44 درصد تصادفات فوتی و جرحی استان همدان در اثر واژگونی رخ داده که این میزان از میانگین کشوری بالاتر است.

وی ادامه داد: عمده دلایل واژگونی خودورها این است که جاده های اصلی استان به صورت آزادراه و بزرگراه بوده و یکنواختی جاده باعث ایجاد خستگی رانندگان می شود.

وی عنوان کرد: ایجاد شیارهای لرزاننده در حاشیه آزاد راه ها و پارکینگ در مسیرهای تردد به منظور استراحت رانندگان از راه های پیشگیری از تصادفات است.

رئیس پلیس راه استان همدان با بیان اینکه تصادفات عابرین حاشیه مناطق مسکونی در شبها بیشتر رخ می دهد، اظهار کرد: 7 درصد تصادفات فوتی و جرحی استان مربوط به عابرین روستاهای حاشیه جاده ها اتفاق افتاده است که از مسئولان تقاضا داریم به روشنایی جاده ها توجه بیشتری شود.

54 درصد متوفیان تصادفات در دم جان باختند

سرهنگ شاکری با اشاره به اینکه بیشترین تصادفات بین ساعات 16 تا 20 رخ می دهد، بیان کرد: 54 درصدمتوفیان درصحنه، 35 درصد در مراکز و 11 درصد حین انتقال فوت شده اند.

وی مجموع خودروهای متوقف شده توسط پلیس را بیش از هزار و 400 دستگاه دانست و خاطرنشان کرد: در 10 ماه گذشته سالجاری 650 خودرو به علت تخلف بیش از یک میلیون تومان توقیف شد و پلیس در برخورد با جرائمی از قبیل سرعت غیرمجاز، استفاده از تلفن همراه، انحراف به چپ و سبقت غیرمجاز نسبت به سال گذشته افزایش برخورد داشته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار