به گفته رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان در این استان هشت هزار و ۵۰۰ نفر در امر اطلاع‌رسانی دینی در ایام مختلف سال فعالیت می‌کنند.
کد خبر: ۵۰۴۶۰
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۴:۳۱ 21 June 2015
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان گفت: در استان همدان هشت هزار و ۵۰۰ نفر در امر اطلاع‌رسانی دینی در ایام مختلف سال فعالیت می‌کنند.

به گزارش تسنیم ، حجت الاسلام علی دشتکی در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته با تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان اظهار داشت: با وجود تبلیغات دینی، احکام الهی در جامعه اسلامی محقق می‌شود.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان به لزوم وجود تبلیغات دینی در جامعه اشاره و بیان کرد: تبلیغ دینی وظیفه عمده و اصلی انبیای الهی و یکی از اولویت‌های آنها تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی بوده است.

وی افزود: مبلغین، روحانیون، ائمه جمعه و جماعات، هیئات امنای مساجد، مسئولان هیئات مذهبی، مسئولان موسسات قرآنی و مجموعه اقشار تاثیرگذار جامعه قرآنی جزء این هشت هزار و 500 نفر شبکه تبلیغ و اطلاع‌رسانی هستند.

حجت الاسلام دشتکی تاکید کرد: در استان همدان تعداد هزار و 800 مسجد وجود دارد که پذیرای جوانان و نوجوانان در طول سال هستند.

وی عنوان کرد: علاوه بر مساجد دوهزار هیئت مذهبی در استان امر مهم تربیت و ترویج فرهنگ دینی را بر عهده دارند و براساس سیاست گذاری که در چند سال اخیر صورت گرفته در مناسبت‌‌های مختلف اولویت‌های تبلیغی براساس رویکرد کلی مشخص می‌شود.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: در ماه رمضان سالجاری نیز تقویت مبانی اعتقادی براساس سه اولویت که براساس آنها مسائل تربیتی و اخلاقی در سطح هیئات و موسسات و مساجد بیان شده است.

وی به ضرورت حضور قرآن و عترت در زندگی اشاره و بیان کرد: یکی از اولویت‌های تبلیغی در سالجاری اجرای سبک زندگی اسلامی در چارچوب قرآن و عترت است زیرا حوزه فرهنگی و دینی ما یک محتوای غنی و عمیقی به نام قرآن و عترت دارد.

حجت الاسلام دشتکی تصریح کرد: مهمترین مسئله در جامعه امروزی احساس مسئولیت عمومی نسبت به قرآن و عترت است زیرا در دنیای طوفان زده امروزی برای غنابخشی به ذهن و افکار افراد جامعه باید به سیره اهل بیت و راهکارهای قرآنی بیشتر توجه شود.

وی به ضرورت توجه بیشتر مردم به قرآن و عترت اشاره کرد و افزود: همه والدین در جامعه اسلامی باید در تربیت فرزندان که با محوریت قرآن و عترت صورت پذیرد، حساس باشند و این مسئولیت را تنها وظیفه دستگاه‌های فرهنگی و آموزش و پرورش ندانند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی اظهار داشت: قرائت مقدمه انس به قرآن است از این رو خوانده یک صفحه از قرآن به صورت خانوادگی ولو به صورت ساده باعث تاثیرگذاری چندیدن برابر می شود.

وی افزود: حضور کودکان و نوجوانان در جمع خوانی های قرآنی و تربیت در خانواده قرآنی فرزندان را از آسیب های اجتماعی که گریبانگیر جامعه ما شده مصون می دارد.

حجت‌الاسلام دشتکی به اهمیت ماه رمضان در جایگاه دینی اشاره و بیان کرد: خداوند در آیه 182 سوره بقره به ضرورت و فلسفه روزه پرداخته است و دو ماه رجب و شعبان را مقدمه ایی برای ورود به ماه رمضان قرار داده است.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار