استاندار ایلام درجلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان:
جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان ایلام با حضور اعضای این ستاد با موضوع اربعین وآمادگی دستگاههای استان در راستای رفع موانع و کاستیها و آمادگی برای اجرای با شکوه این کنگره عظیم مذهبی دراستانداری ایلام تشکیل شد .
کد خبر: ۵۱۲۲۳۰
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۸ 21 October 2017
جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان ایلام با حضور اعضای این ستاد با موضوع اربعین وآمادگی دستگاههای استان در راستای رفع موانع و کاستیها و آمادگی برای اجرای با شکوه  این کنگره عظیم مذهبی دراستانداری ایلام تشکیل شد .
 
به گزارش تابناک ایلام ،استاندار ایلام با اشاره به اهمیت این اجتماع عظیم مذهبی در استان ولزوم پای کار بودن تمامی دستگاههای اجرایی استان در اجرای این رویداد بی نظیر اظها کرد: همه دستگاههای عضو وغیر عضو ستاد باید با تمام ظرفیت آماده استقبال و پذیرایی از زائرین اربعین حسینی در استان باشند.
 
قاسم سلیمانی گفت : دستگاههای اجرایی استان ضمن آمادگی لازم باید توانمندی تجهیزاتی ونیرویی خود را احصاء و نسبت به وظیفه خود در راستای اجرای بهینه  این رخداد بزرگ مذهبی توجیه باشند.
 
استاندار ایلام ادامه داد: درایام اربعین حتی الامکان مرخصی مدیران دستگاهها به استثناء موارد ضروری لغو وبا کاهش یابد.
 
سلیمانی با اشاره به آمادگی استان برای استقبال از زائرین اربعین یادآور شد: با پیگیری های صورت گرفته ،مبلغ 85میلیارد ریال جهت امور مرتبط با اربعین دراستان اختصاص و به خزانه ابلاغ شده است .
 
وی افزود: باید از ظرفیت تمامی دستگاهها برای اسکان اضطراری زائرین اربعین استفاده شود. دراین راستا مبلغ 7میلیارد ریال جهت احیاء و آماده سازی سالن ورزشی چنگوله اختصاص یافته است .
 
استاندار از دستگاههای عضو وکمیته های تخصصی خواست تا قبل از ایام اربعین با آمار وارقام میزان نیازمندیها ،گنجایش وظرفیت تجهیزاتی ،لجستیکی و نیروی انسانی خود را برآورد نمایند.
 
سلیمانی از آماده سازی پارکینگهای خودرویی مهران خبرداد وتصریح کرد: با اقدامات موثر ،نواقص پارکینگهای اربعین و برکت از حیث آسفالت و روشنایی برطرف شده ودر اربعین امسال نیروی انتظامی مدیریت پارکینگها را عهده دار خواهد شد.
 
استاندار ایلام خاطرنشان کرد: متصدیان موکب ها لازم است با جانمایی درست واصولی پارکینگها در مکانهای مناسب از بروز هر گونه ازدحام ،ترافیک و یا ایجاد مزاحمت برای مغازه داران و کسبه سطح شهر ممانعت به عمل آورند.
 
سلیمانی دشتکی بیان داشت:برای جلویگری از هرگونه از دحام و بی هماهنگی ،لازم است ستاد اطلاع رسانی اربعین استان متمرکز شود. مسئولیت این ستاد با استاندار و در غیاب وی با معاون سیاسی استاندار خواهد بود.
 
پیش از سخنان استاندار ایلام ،کرمی مدیر ستاد بحران استانداری ایلام با ارایه گزارشی ،اقدامات این ستاد در آماده سازی دستگاههای عضو در راستای امورات مرتبط با اربعین را تشریح کرد.
 
کرمی از همه دستگاههای عضو ستاد خواست که از تمام ظرفیت خود برای استقبال از زائرین اربعین حسینی در استان بهره گیری نمایند.
 
مدیرکل هواشناسی استان ایلام هم در گزارشی آخرین وضعیت جوی استان در ماههای منتهی به اربعین را تشریح نمود.
 
شیخ الملوکی گفت : براساس نقشه های پیش بینی سازمان هواشناسی ،از 10آبان تا 10آذرماه بارندگی ها در سطح استان نرمال خواهد بود.
 
به گفته مدیرکل هواشناسی استان ،با شکل گیری ی توده بارشی برروی اروپا ،پیش بینی می شود از هفته آینده با ورود این توده به غرب کشور،شاهد وقوع بارشهایی در استان ایلام باشیم
 

 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار