کد خبر: ۵۱۵۰۲
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۰۱:۱۹ 23 June 2015
به گزارش تابناک خراسان شمالی،سید علی اکبر پرویزی عصر دوشنبه در دیدار مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی و مجموعه مدیران این تشکیلات فرهنگی با وی، که در محل استانداری برگزار شد، ضمن تبریک سالروز تاسیس این نهاد افزود: سازمان تبليغات اسلامی از جمله نهادهايي است كه با هدف اعتلای فرهنگ غنی اسلام و تبلور حيات معنوی و تعيين و ترويج شاخص های اعتقادی، ایجاد شده است.

وی با اشاره به فعالیت های سازمان تبلیغات اسلامی اظهار داشت: وجود این سازمان پربرکت فرهنگی یکی از ضروریات نظام اسلامی است که وجود آن نقش مهمی در ترویج و اشاعه معارف و فرهنگی دینی در جامعه ایفا کرده است.

وی ضمن قدردانی از تلاشهای مدیرکل و مجموعه مدیران اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، انجام این رسالت خطیر فرهنگی در جامعه را یکی از نعمت ها ی بزرگ الهی دانست و گفت: امروز هدایت افکار عمومی در راستای ترویج فرهنگ دینی و شاخصه های اعتقادی از مسئولیت هایی سنگینی است که  بر دوش این نهاد به عنوان یکی از مهمترین دستگاه‌های متولی امور دينی و فرهنگی كشور قرار داده شده است.

پرویزی اظهار امیدواری کرد که همه سازمانها و نهادها بتوانند با پرهیز از تقسیم بندی های اجتماعی و سیاسی و با فعالیت در چارچوب اهداف تعین شده برای جامعه هدف تاثیرگذار باشند.

وی در ادامه ضمن اعلام آمادگی استانداری خراسان شمالی در راستای حمایت از اهداف این اداره کل گفت: استانداری در راستای استقرار روحانی در روستاها، کمک به تامین خانه عالم وهزینه های جانبی آن از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی افزود: علاوه بر تامین هزینه اجاره خانه عالم، به دهیاری ها ابلاغ شده است تا در جهت رفع مشکلات مساجد روستایی و بهسازی سرویس های بهداشتی آن نیز اقدام کنند.

استاندار خراسان شمالی با تاکید بر استقرار روحانی در روستاها اظهار داشت: حضور روحانیت در روستاها و ارتباط نزدیک روحانیون و مبلغین دینی با مردم و توجه دادن آنان به مسائل دینی و ارزشهای اسلامی می تواند در راستای آگاهی بخشی به جامعه بسیار تأثیرگذار باشد.

پرویزی تصریح کرد: به رغم تاثیرات رسانه های گروهی از جمله صدا و سیما، قابل لمس بودن حضور روحانیت علاوه بر تاثیرات مثبت آن در انجام امور دینی، موجب همکاری و همیاری بیشتر مردم در راستای توسعه روستاها می‌شود.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت دهیاری ها در روستاها افزود: تلاش می کنیم تا با تامین حداقل ها، بهترین مکان مناسب برای استقرار روحانیون علاقمند به استقرار در روستاها، به هر میزانی که نیاز باشد، تامین شود.

نماینده عالی دولت از مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی خواست تا با پیگیری و نظارت بر خانه های عالم احداث شده در روستاها، در راستای بهره برداری مناسب از این اماکن اقدام کنند.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار