صبح امروز شهرستان چرداول و شهر سرابله میزبان خیل کثیر مردم و مسئولان برای وداع با مهندسین وکارگران شهید عرصه صنعت نفت کشور بودند که از چهره های آنان رنج و اندوهی به بلندای فاصله ایلام تا تهران، موج می زد.
کد خبر: ۵۱۶۵۶۵
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۸ 29 October 2017
به گزارش تابناک ایلام؛ پیکر 6 جوان جان باخته حادثه پالایشگاه تهران با حضور مسئولان و آحاد مردم غم دیده و داغدار استان ایلام و در میان حزن و اندوه زیاد، تشییع و به خاک سپرده شدند.
 
روز یکشنبه با حضور مسئولین استانی، شهرستان و جمع کثیری از مردم استان ایلام و شهرستان های همجوار، مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر پاک 6 تن از جان باختگان حادثه دلخراش و نابهنگام پالایشگاه تهران درسرابله و دهستان بیجنوند زادگاه این درگذشتگان ،در میان حزن و اندوه شرکت کنندگان برگزارشد.
 
با اعلام برگزاری مراسم تشییع و خاکسپاری و همچنین یک روز عزای عمومی در چرداول ،از صبح روز یکشنبه شهر سرابله ،میزبان خیل کثیر مردم و مسئولان برای وداع با مهندسین وکارگران شهید عرصه صنعت نفت کشور بودند که از چهره های آنان رنج و اندوهی به بلندای فاصله ایلام به تهران و ماتم جانکاه جوانانی موج می زد  که ده ها کیلومتر رنج، محنت و غربت را برای کسب رزقی حلال بر خود تحمل کردند که در ورای این تحمل و مجاهدت ،رضایت را بر لبان خانواده های چشم انتظارشان در منطقه محروم زاگرس بنشانند، ولی هزاران افسوس که امروز اشک ماتم بر دیدگان صدها نفر از غروب غمناک و نابهنگام آنها جاری بود.
 
مراسم تشییع در شهر سرابله از درب فرمانداری تا سه راهی دریاچه ،با شکوه خاصی انجام شد و امام جمعه چرداول و معاون سیاسی استاندار سخنرانان این مراسم بودند.
 
امام جمعه شهرستان چرداول در این مراسم گفت:مرگ در راه کسب حلال در واقع نوعی شهادت و حرکت در مسیر و راهی است که در قرآن و روایات متعدد از پیامبر و امامان معصوم بر درستی و هم طرازی آن با اجر شهادت تاکید شده است.
 
حجت الاسلام احمد امرایی تاکید کرد: این جوانان برومند ده ها کیلومتر راه را طی کردند و با تحمل سختی ها ی متعدد کمر همت بر کسب نان حلال بستند که در واقع حرکتشان مجاهدت فی سبیل الله است و اجرشان هم ردیف شهیدان است.
 
وی با ذکر این نکته که امروز در شهرستان چرداول در راستای تکریم جایگاه جان باختگان صنعت نفت عزای عمومی اعلام شده است از حضور همه شرکت کنندگان قدردانی کرد.
 
حسین کلانتری نیز در ادامه این مراسم اظهار داشت: استان ایلام افتخار می کند که 6 جوان لایق و برومند را در راه اعتلای صنعت نفت و اقتصاد کشور تقدیم نظام و انقلاب کرده است.
 
معاون سیاسی استاندار ایلام اعلام کرد: دولت و وزارت نفت و همچنین نمایندگان استان به جد پیگیر علل و دلایل حادثه پتروشیمی تهران و رسیدگی به وضعیت جان باختگان و خانواده های داغدار و معزای آنان هست و از هیچ تلاشی در این راستا دریغ نخواهند کرد.
 
وی درادامه یادآور شد: استاندار ایلام بدلیل شرکت در یک جلسه در مرکز نتوانستند در این آیین شرکت کنند و پیام تسلیت سلیمانی دشتکی را به مردم داغدار ابلاغ کردند.
 
پس از مراسم تشییع در شهر سرابله ،اجساد سوخته این جوانان به زادگاهشان دهستان بیجنوند که در 35کیلومتری سرابله قرار دارد انتقال داده شدند و در آرامستان شهدای بیجنوند در میان ناله های غمناک دهل و سورنا و مویه های مادران، فرزندان و همسران درگذشتگان و آهنگ های غمگین مورلکی در آرامگاه ابدیشان به خاک سپرده شدند.
 
شایان ذکر است ،عصر روز جمعه قسمتی از پالایشگاه تهران دچار آتش سوزی گردید که به همین دلیل 6 نفر از کارگران و مهندسین آن که همگی اهل و ساکن دهستان بیجنوند از توابع شهرستان چرداول می باشند در دم جان باختند و یک نفر دیگر در بیمارستان تهران به دلیل شدت جراحات و سوختگی 75 درصدی بستری است که او نیز از فرزندان خطه چرداول می باشد./م
خبرنگار:رضا آزادی 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار