مدیر عامل گروه تخصصی سپاسد قرارگاه خاتم‌الانبیاء گفت: این مجموعه برای اجرای کامل طرح انتقال آب دریای خزر به استان سمنان به عنوان خدمت به مردم این استان آمادگی کامل دارد.
کد خبر: ۵۱۷۵۴۵
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۷ 31 October 2017
به گزارش تابناک سمنان، کریم باشنا روز سه شنبه در نشست بررسی طرح انتقال آب دریای خزر به سمنان با مشارکت قرارگاه خاتم‌الانبیاء با حضور محمدرضا خباز استاندار سمنان، در سالن غدیر استانداری، گفت: پس از وقفه ای که در اجرای طرح انتقال آب دریای خزر در سال‌های گذشته رخ داده و با توجه به ماشین‌آلات و ابزارهای نوین فنی که طی این سال‌ها وارد مجموعه شده است، امیدواریم این طرح با مشارکت قرارگاه خاتم‌الانبیاء دوباره فعال شود.

وی یادآور شد: قرارگاه خاتم‌الانبیاء آمادگی همکاری در تکمیل طرح سد فینسک در استان سمنان را هم دارد تا با تکمیل این طرح، برنامه تامین آب پایدار برای مردم این استان به ثمر برسد.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه طرح‌های حوزه آب برای مردم مهم و برای بسیاری از بخش ها مانند کشاورزی و صنعتی حیاتی است، قرارگاه خاتم‌الانبیاء تمرکز ویژه ای بر اجرای این دست طرح ها در نقاط مختلف کشور دارد و امیدواریم در استان سمنان نیز در این حوزه خدمتی ارایه دهیم و مشکلی از مشکلات این استان را با توجه به مساله کمبود آب برطرف کنیم.

مدیر عامل گروه تخصصی سپاسد قرار گاه خاتم‌الانبیاء تصریح کرد: این قرارگاه در حال حاضر دو سد، به صورت ماده 56 در استان گلستان با پیشرفت 80 درصدی در حال ساخت دارد و با توجه به استقرار روستاهایی داخل دریاچه، فرآیند تکمیل این سد به مرحله آب‌گیری نرسیده‌است.

باشنا خاطرنشان کرد: گروه تخصصی سپاسد اولین مجموعه تخصصی قرارگاه خاتم‌الانبیاء کار خود را در سال 1371 با احداث سد کرخه به فرمان رهبری آغاز کرد و طی این سال ها با انجام طرح‌های بزرگ در کشور به کار خود ادامه داده است.

مدیر عامل گروه تخصصی سپاسد قرار گاه خاتم‌الانبیاء با اشاره به اینکه اولویت فعالیت این گروه تخصصی از قرار گاه خاتم‌الانبیاء سدسازی است، بیان کرد: حوزه دوم فعالیت مجموعه سپاسد، حوزه ریلی کشور است که احداث خط 7 مترو تهران نمونه آن بود و سومین حوزه انتقال و زهکشی آب و حوزه چهارم این گروه انتقال نیرو تعریف شده است.

به گزارش ایرنا، استان سمنان با قرارگرفتن در منطقه خشک و نیمه خشک کشور، سالانه حدود 150 میلیون مترمکعب کمبود آب دارد، متوسط بارندگی سالانه استان سمنان 120 میلیمتر به اندازه نیمی از متوسط کشور و تبخیر در این استان دو برابر متوسط کشوری است.

اجرای طرح های سد سازی مانند سد فینسک در شمال استان سمنان و شیرین‌سازی و انتقال آب از دریای خزر به سمنان، از راهبردهای بلندمدت در مدیریت استان سمنان برای تامین آب پایدار است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار