به هرحال نگاه افکار عمومی دراستان ما وخصوصا شهرستانهای کوچک آن به مقوله احضار و بازداشت مدیران قدری متفاوت تر از سایر موضوعات نظیر این برای اشخاص حقیق است .افکار عمومی معتقد است که یک مدیر بی دلیل نمی تواند احضار وبیش از ده روز در بازداشت باشد ،ولو اینکه در طول مدت بازداشت ،مدرکی هم برعلیه او یافته نشده باشد ،تا صدور حکم قطعی بازگشت مجدد ی به همان پست می تواند منشاء شکلگیری شائبه هایی باشد.
کد خبر: ۵۱۷۸۰۱
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۱ 01 November 2017
تابناک ایلام ::ماه گذشته بود که غیبت یکباره مدیر منابع طبیعی شهرستان مهران کنجکاوی کارکنان این اداره ،مردم وفضای مجازی ورسانه ای استان را برانگیخت . اما این غیبت غیر منتظره دلیلی  جز بازداشت این مدیر به اتفاق یکی دونفر دیگر نمی توانست داشته باشد.
 
بازداشت ،تحقیقات وبازجویی وی بیش از دو هفته به درازا کشید .در طول این مدت  منابع طبیعی شهرستان با سرپرستی یکی از کارکنان اداره می شد . اما پس از اتمام رسیدگی ها و براساس روال قضایی کشور ،وی با قرار وثیقه آزاد ومجددا با حضور معاون مدیرکل منابع طبیعی استان معارفه شد.
 
گرچه براساس قانون وتا اثبات هرگونه جرمی و نهایتا صدور حکم ،حضور هرفرد حقیقی ویا حقوقی در دادگاه نمی تواند دلیلی بر گناهکار یا مجرم بودن آنها تلقی شود ،اما وضعیت احضار یا بازداشت مدیران دستگاههای اجرایی آن هم در مناطق کوچکی همچون شهرستانهای استان ایلام که حتی بدون کمک رسانه وابزار ارتباطی ،به صورت دهان به دهان در کوتاهترین زمان ممکن بخش اعظمی از استان را فرامی گیرد متفاوت است.
 
به هرحال نگاه افکار عمومی دراستان ما وخصوصا شهرستانهای کوچک آن به مقوله احضار و بازداشت مدیران قدری متفاوت تر از سایر موضوعات نظیر این برای اشخاص حقیقی است .افکار عمومی معتقد است که یک مدیر بی دلیل نمی تواند احضار وبیش از ده روز در بازداشت باشد ،ولو اینکه در طول مدت بازداشت ،مدرکی هم برعلیه او یافته نشده باشد ،تا صدور حکم قطعی بازگشت مجدد وی به همان پست می تواند منشاء شکلگیری شائبه هایی باشد.
 
صرفنظر از چرایی بازداشت وبازجویی مدیر منابع طبیعی شهرستان مهران،قاطبه مردم براین باورند که برخورد دستگاههای نظارتی با مدیران متخلف وسوء استفاده کننده از اموال وامکانات بیت المال ،آنچنان باید وشاید محکم وتاثیر گذار نیست . لذا نحوه برخورد اولیه با این مدیر وبازگشت محترمانه وی بر پست قبل از بازداشت او می تواند دلیل محکمی بر تایید این باور مردم محسوب شود.
 
درکنار موضوعات مطروحه ،باید بپذیریم که حضور یک مدیر بر راس دستگاه اجرایی اگر با مقاصدی غیر از خدمت رسانی به مردم و درراستای تحکیم اهداف و  باورهای مردمسالارانه حاکمیت صورت گرفته باشد بی معنا ست .
 
حال که بازداشت این مدیر،رضایت و شادمانی  بخشی از افکار عمومی شهرستان را در پی داشته وبازگشت وی با سیلی از شکواییه و نامه نگاری مواجهه شده است ،مدیران دستگاههای مرتبط هم بایستی این حساسیت مردم بعنوان ولی نعمتان حکومت را درک نموده و اقدام بایسته ای در جواب به خواسته هایشان معمول دارند.
 
اینک بخشی از مردم مهران درپاسخ به بازگشت این مدیر ،با تنظیم شکواییه ای که امضای جمع زیادی از معترضین را در پای خود دارد ،از فرماندار مهران پیگیری ویژه ای را طلب کرده اند ،انتظار افکارعمومی شهرستان مهران وبخشی از استان که درجریان این موضوع قرار دارند ،رسیدگی قاطع وپاسخ درخور وسریع به این مطالبه مردمی است. اگر غیرازاین باشد یقین باید کرد که سنگ برروی سنگ بند نخواهد شد.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار