با هدف برخورد قاطع با تخلف و تعرض به میراث فرهنگی:
رییس کل دادگستری خراسان شمالی گفت:برای هر شهرستان یک شعب ویژه جهت رسیدگی به پرونده های کیفری مرتبط با جرایم علیه آثار تاریخی و فرهنگی در مراجع قضایی اعم از دادسرا،دادگاه جزایی و دادگاه تجدیدنظر تشکیل می شود.
کد خبر: ۵۲۹۱۷
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۳ 25 June 2015

به گزارش تابناک خراسان شمالی،حجت الاسلام والمسلمین نورالله قدرتی در نشست مشترک مدیرکل و معاونین میراث فرهنگی با اعلام این خبر گفت:با هرگونه تخلف و تعرض در عرصه میراث فرهنگی برخورد قاطع قانونی خواهد شد.

حجه الاسلام والمسلمین قدرتی گفت:میراث فرهنگی میراث ماندگار تاریخ و ملت می باشد و این میراث باعث می شود که به تاریخ ملی و غنای هویت فرهنگی جامعه افزوده شود.

وی میراث فرهنگی را امانت نسل های آینده کشور در دست ما دانست و بیان داشت:گرچه در حفظ و صیانت از میراث فرهنگی نباید هرگز کوتاهی به خود راه داد اما در مواجهه با مردم نیز باید به گونه ای عمل کرد تا صیانت از آثار تاریخی و کهن این دیار مردم را نیز متضرر نگرداند.

حجت الاسلام قدرتی با اشاره به قوانین جدی میراث فرهنگی در خصوص برخورد با متخلفین افزود: هرجایی که نیاز برخورد دادگستری بوده این برخورد انجام شده است و این مهم جدیدت اداره کل میراث فرهنگی را نیز می طلبد.

این مقام عالی در ادامه بیان داشت:از میراث فرهنگی انتظار می رود که در پیگری شناسایی حفاران غیرمجاز و متخلفین جدیدت بیشتری داشته باشد و همکاری و تعامل با نیروی انتظامی و بسیج را در نظر بگیرند.

رییس کل دادگستری استان ضمن ابراز خرسندی از تشکیل انجمن های میراث فرهنگی استان که به همت اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی وگردشگری انجام شد گفت:برگزاری دوره آموزشی میراث فرهنگی وقضات و نشست مشترک جهت تبیین موضوعات مرتبط می تواند در حفظ آثار تاریخی نقش موثری را ایفا کند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان نیز در ابتدای جلسه ضمن گرامیداشت هفته قوه قضاییه و نامگذاری این هفته به نام شهید بهشتی گفت:جرایم مربوط به تپه ها ومحوطه ها دراستان زیاد است و نبود یک مرجع واحد برای رسیدگی وپیگیری پرونده های مرتبط با جرایم میراث فرهنگی باعث شده که ما با مشکلاتی مانند عدم اطلاع رسانی به موقع برای دفاع از پرونده ها به عنوان متولی و بررسی آن در شعبات مختلف مواجه شویم که با عنایت ویژه رییس قوه قضاییه در ایجاد شعب ویژه میراث فرهنگی امیدواریم این مشکل رفع وپرونده ها سریعتر بررسی شوند.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار