استاندار قزوین با بیان اینکه خشونت علیه زنان یک سابقه تاریخی دارد و مسیر تاریخی را طی کرده است، گفت: این سابقه امروز در برخی از جوامع به فرهنگ درآمده است.
کد خبر: ۵۳۰۶۲۵
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۳ 28 November 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، عبدالمحمد زاهدی در دومین همایش ملی منع خشونت علیه زنان که صبح امروز در دانشگاه علوم پزشکی قزوین برگزار شد، با بیان اینکه خشونت علیه زنان یک سابقه تاریخی دارد و مسیر تاریخی را طی کرده است، اظهار داشت: این سابقه امروز در برخی از جوامع به فرهنگ درآمده است.

وی با بیان اینکه زنان نقش مهمی در ساختن جامعه دارند و هرگونه خشونت علیه آن‌ها را می‌توان خشونت علیه جامعه عنوان کرد، افزود: در برخی فرهنگ‌ها برخی از زنان خشونت را پذیرفته‌اند و وقتی موضوع خشونت علیه زنان به میان می‌آید، خشونت جسمی و جنسی در اذهان خطور می‌کند.

استاندار قزوین با اشاره به انواع خشونت‌ها در جامعه مطرح کرد: خشونت علیه زنان ابعاد و انواع گسترده‌ای دارد و صرفاً محدود به خشونت فیزیکی، جسمی و جنسی نیست.

زاهدی گفت: خشونت علیه زنان صرفاً فیزیکی نیست و در جامعه انواع مختلفی دارد که از جمله آن خشونت کلامی، نوع کلام مردان نسبت به زنان، تحقیر زنان در جامعه و کم نشان دادن کرامت زنان است.

وی اضافه کرد: نخستین راه مقابله و کاهش و پیشگیری از خشونت علیه زنان، آشنایی زنان به حقوق خود و در ادامه آموزش حل مهارت مسئله با مردان است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار