رییس زندان ایلام
مدیرکل زندان های استان ایلام گفت: هم اینک 100 زندانی که بدلیل جرایم مالی غیرکلاهبرداری در زندان های استان دوران محکومیت شان را می گذرانند برای آزادی نیازمند کمک های خیرین و نیکوکاران هستند
کد خبر: ۵۳۴۴۱
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۰ 27 June 2015
به گزارش تابناک ایلام، اکبر محبی روز شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان به مناسبت هفته قوه قضاییه اظهار کرد: پارسال 93 زندانی با تلاش ستاد دیه در استان آزاد شدند که هشت میلیارد و 800 میلیون ریال کمک ستاد دیه کشور و سایر نهادها برای آزادی آنها هزینه شد.

وی با اشاره به برگزاری جشن گلریزان در سطح این استان در طول ماه مبارک رمضان افزود: امسال از طریق ستاد دیه، 16 زندانی جرایم غیر عمد و مالی تاکنون آزاد شدند که از این تعداد، 12 نفر مربوط به محکومیت مالی و چهار نفر محکومان دیه بودند.

محبی تاکید کرد: امیدواریم در جشن های گلریزان آزادی زندانیان امسال استقبال مردم و کمک های خیرین نیک اندیش بیشتر از سال های گذشته باشد ضمن اینکه توقع داریم مردم و مسوولان حضور بیشتری در این امر خداپسندانه داشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امروزه در زندان ها برنامه های مختلف از جمله آموزشی و مددکاری برای زندانیان با مشارکت دستگاه های اجرایی و نهادهای مختلف برگزار می شود که باعث کسب حرفه و درآمدزایی برای مددجویان و خانواده آنها می شود.

به گفته وی، مجموعه مدیریت زندان استان ایلامدرصدد است در حد امکان با در نظر گرفتن کرامت انسانی و آیین نامه های حمایتی، خانواده های زندانیان را تحت پوشش قرار دهد تا آسیب های اجتماعی را برای زندانیان و خانواده های آنها کاهش دهد.

مدیرکل زندان های استان ایلام ادامه داد: انجمن حمایت از خانواده زندانیان با همکاری کمیته امداد امام (ره) با تحت پوشش قرار دادن بیش از 228 خانوار، در این عرصه ورود کرده است.

محبی یادآور شد: حمایت خانواده زندانیان در نبود سرپرست و نان آور خانواده در ایام زندانی بودن آنها بر عهده این دو نهاد حمایتی است تا مشکلات و آسیب های این خانواده ها را از نظر فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی به حداقل برسانند.

وی افزود: این اداره کل برنامه های فرهنگی از قبیل ریشه کن کردن بیسوادی در زندان های استان را بصورت اجباری در دستور کار خود قرار داده و خوشبختانه استان ایلام در این زمینه توانسته رتبه برتر را در کشور داشته باشد.

وی خاطر نشان کرد: حدود 70 درصد زندانیان استان ایلام را محکومان مواد مخدر تشکیل می دهند و محکومان جرایم سرقت، مالی و جرایم علیه اشخاص در ردیف بعدی قرار دارند.

محبی در بخش دیگری از سخنان خود نداشتن توان پرداخت مهریه را یکی از مهمترین جرایم غیر عمد در این استان اعلام کرد و گفت: این مساله شمار زیادی از افراد را روانه زندان کرده و دلیل اصلی این مهم جهل این اشخاص به قانون است که این مهم نیاز به فرهنگ سازی دارد.

وی یادآور شد: تقبل مهریه های بسیار بالا توسط خانواده ها در هنگام ازدواج جوانان در شرایطی که از عهده پرداخت آن به هیچ وجه بر نمی آیند، کاری اشتباه است که عواقب آن متوجه این افراد می شود.

وی با اشاره به وضعیت پروژه زندان مرکزی ایلام افزود: عملیات اجرایی این طرح سال 81 شروع شده و هم اکنون 58 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیرکل زندان های استان ایلام با بیان اینکه مهمترین مشکل این پروژه کمبود اعتبار است، گفت: اعتبارات موجود کفاف تکمیل این زندان را نمی دهد.

محبی تاکید کرد: ساخت و تکمیل زندان مرکزی ایلام و انتقال محکومان به این زندان بطور قطع مشکلات کنونی زندان ها در بخش کمبود فضا را بر طرف خواهد کرد.

یکم تا هفتم تیر بعنوان هفته قوه قضاییه نامگذاری شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار