دادستان عمومی و انقلاب بجنورد گفت:یک سوم قتل‌ها در خراسان شمالی با استفاده از سلاح‌های مجاز اتفاق افتاده است.
کد خبر: ۵۳۵۵۶
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۶ 27 June 2015

به گزارش تابناک خراسان شمالی،مسلم محمد یاران اظهار کرد: مردم باید آستانه تحمل خود را بالا ببرند و ناخواسته موجب وقوع حوادث جبران‌ناپذیر نشوند.

وی با اشاره به مختومه شدن بیش از 108 هزار پرونده در سال گذشته توسط محاکم قضایی استان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: بیشترین تعداد پرونده‌های وارده به محاکم استان مربوط به ضرب و جرح،خشونت و نزاع‌های دسته جمعی بوده است و علت بیشتر نزاع‌ ها نیز مواردی همچون اختلافات خانوادگی، ملکی و تصادفات رانندگی بوده است.
وی با بیان اینکه دعاوی خانوادگی در صدر پرونده‌های حقوقی محاکم است، تصریح کرد: ضعف اعتقادات مذهبی و عدم پایبندی به دستورات دینی،برگزاری مجالس مختلط،استفاده از ماهواره و شبکه‌های اجتماعی در این زمینه اهمیت زیادی دارد.
دادستان مرکز خراسان شمالی همچنین افزایش طلاق‌های توافقی را نگران کننده دانست و افزود: عمده طلاق‌های توافقی ناشی از طلاق‌های عاطفی است که بیشتر به خاطر به‌هم ریختگی نقش‌ها، عدم حمایت از خانواده و خیانت روی می‌دهد.
یاران با بیان اینکه در سال گذشته حدود دو تن مواد مخدر صنعتی و سنتی در استان کشف شده است، تصریح کرد:برخورد قاطع با قاچاقچیان عمده مواد مخدر و صدور احکام سنگین بخشی از برنامه‌های کاری این دستگاه در سال گذشته بوده و در خصوص قاچاقچیان خرد و افراد مصرف کننده نیز اقداماتی همچون معرفی به مراکز ترک اعتیاد و مراکز حمایتی و اقدامات مناسب در خصوص اشتغال انجام شده است.
وی با اشاره به اهتمام  دستگاه قضایی استان خراسان شمالی در برخورد با جرائم اقتصادی یادآور شد:در سال گذشته اقدامات خوبی در این حوزه انجام شد و پیگیری‌های جدی در خصوص اختلاس، تضییع اموال عمومی و جعل اسناد عمومی در حال انجام است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار