مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای تقویت بنیان های اسلامی و ارزش های اخلاقی جامعه است.
کد خبر: ۵۳۷۶۹
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۱ 27 June 2015
به گزارش تابناک خراسان شمالی،حجت الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی امروز در جمع متولیان قرآنی خراسان شمالی با اشاره به این که ماه رمضان،موعد خودسازی و تصفیه روح و روان از ناپاکی ها است،افزود:در این ماه خداوند تمامی اسباب و لوازم پالایش روح و روان از آلودگی های گناه را در اختیار انسان ها گذاشته است.

 

وی با بیان این که در ماه رمضان خداوند با لطف و رحمت ویژه ای همه درها و راه های تهذیب نفس،تکامل معنوی و صفای باطن را گشوده است،اضافه کرد:باید از این فرصت ذی قیمت استفاده کرد و با نشستن در کنار این سفر رحمت و مغفرت،بعد معنوی و ایمانی خود را تقویت کرد.
حجت الاسلام خادمی تصریح کرد:ماه رمضان بهترین فرصت برای تهذیب نفس،پالایش باطن و خودسازی و خداشناسی بیشتر است به همین دلیل نیز می بایست نه تنها خود را از این فرصت محروم نکیم بلکه با هوشیاری کامل مترصد استفاده از آن باشیم تا این فرصت ذی قیمت از دست نرود.
دبیر ستاد ساماندهی شؤون فرهنگی و مناسبت های مذهبی استان خراسان شمالی اظهار کرد:ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای تقویت بنیان های اسلامی و ارزش های اخلاقی جامعه است.
به گفته وی اسباب تهذیب نفس و خودسازی در ماه مبارک رمضان تنها روزه گرفتن و خودداری از خوردن و آشامیدن نیست بلکه در این ماه باید با تلاوت قرآن،دستگیری از نیازمندان و کمک به محرومان،قرائت ادعیه و مناجات های مختلف،اطعام مستمندان، کسب صبر و استقامت و یاد خدا و قیامت برای تقویت بعد معنوی خود تلاش کنیم.
حجت الاسلام خادمی با بیان این که هر کدام از این دستورات مستحبی در ماه مبارک رمضان نقش جداگانه ای در خودسازی افراد دارند،خاطرنشان کرد:باید روحانیان و طلاب دینی تلاش کنند تا این ارزش های متعالی را برای مردم تبیین و تشریح کنند.
وی تصریح کرد:حفظ جایگاه روزه و نماز در جامعه اسلامی منجر به تربیت نسلی اصیل و پایه دار می شود به همین دلیل لازم است نقش سازندگی ماه مبارک رمضان بیش از گذشته مورد توجه باشد.
عضو شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی افزود:دین مبین اسلام با آموزه های والای خود، در طول سال فرصت های ویژه ای را در اختیار بندگان قرار می دهد تا از این فرصت ها به عنوان سکوی پرش و تعالی به سمت باری تعالی استفاده کنند که ماه مبارک رمضان مهم ترین این فرصت ها به شمار می رود.
حجت الاسلام خادمی با تأکید بر این که روحانیان مبلغ و فعالان مراکز فرهنگی و قرآنی باید تلاش کنند تا زمینه بهره مندی بیشتر مردم از این ماه را فراهم کنند، اضافه کرد:به همین دلیل نهاد تبلیغات اسلامی در این ماه مواردی نظیر اعزام مبلغان و مبلغات و نیز فعالیت های دینی و قرآنی را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار می دهد.
وی با بیان این که در این راستا امسال بیش از 700 روحانی مبلغ از حوزه های علمیه قم و مشهد و نیز مدارس داخلی استان برای برگزاری هرچه بهتر برنامه های عبادی ماه رمضان به مساجد شهری و روستایی خراسان شمالی اعزام شده اند، اظهار کرد:افزون بر مساجد در این ماه برنامه های قرآنی و دینی در مراکز مذهبی و تشکل های دینی نیز با کیفیت بهتر و کمیت بیشتری برگزار می شود.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی با اشاره به این که در ماه مبارک رمضان در استان خراسان شمالی امسال تمامی برنامه های پیش بینی شده با رویکرد و محوریت قرآنی برگزار می شود، افزود: باید به گونه ای فعالیت کرد که در این ماه مردم بیشتر از قرآن فیض برده و نیازهای فرهنگی و عبادی آن ها از سوی روحانیان مبلغ برآورده شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار