جانشین انتظامی استان ایلام؛
جانشین انتظامی استان ایلام با بیان اینکه جوانان و نوجوانان در نوک پیکان آسیب‌ها هستند، گفت: شاخص‌ترین راه مبارزه با آسیب‌های اجتماعی کار فرهنگی است.
کد خبر: ۵۳۸۴۱۱
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۵ 14 December 2017
 به گزارش تابناک ایلام؛ حسن کاظمی اظهار داشت: یکی از مؤلفه‌های مهم در سوق یافتن نوجوانان و جوانان به سمت و سوی انحرافات اجتماعی، گسسته شدن پیوندهای عاطفی و روحی میان اعضای خانواده است.

وی افزود: یکی از مهمترین آسیب‌های اجتماعی روی آوردن جوانان و نوجوانان به مصرف مواد مخدر و آن هم از نوع صنعتی است که به مراتب مضرات آن بیشتر است.

جانشین انتظامی استان ایلام یادآور شد:متاسفانه امروزه در جامعه ما مصرف مواد مخدر خطرناک صنعتی مخصوصاً در بین نوجوانان و جوانان دائماً در حال افزایش است و شبکه بین‌المللی قاچاق مواد مخدر و سوادگران مرگ بی شرمانه دام اعتیاد را در همه جا می‌گسترانند.

وی تصریح کرد: یک دشمن منسجم و قوی پشت این صحنه است و می خواهد جوانان و نوجوانان جامعه را با جنگ نرم و داوطلبانه آلوده و از چرخه فعالیت زندگی روزمره باز دارد.

کاظمی خاطرنشان کرد:افزایش۱۳۵ درصدی کشف مواد مخدر در هفت ماهه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل تجلی مبارزه بی امان و قاطعانه پلیس با قاچاقچیان مواد مخدر و سلب تحرک از سوداگران مرگ است اما صرف فقط اقدامات سخت کارساز نیست و باید کار فرهنگی نیز مکمل قرار گیرد .

وی یادآور شد:آسیب‌ها و خطرات مواد مخدر و اعتیاد در ابعاد فردی، اجتماعی، شغلی و خانوادگی با آگاه سازی اجتماعی، توسعه اقدامات فرهنگی و آموزش همگانی، اطلاع رسانی هدفمند و جامع و بهره مندی از ظرفیت رسانه ای به خصوص صدا و سیما قابل کنترل، پیشگیری و مهار است.

جانشین انتظامی استان ایلام در پایان گفت:پیشگیری از اعتیاد کم هزینه تر و اثر بخش تر است و امیدواریم با بحث و بررسی راهکاری های مقابله و پیشگیری و رسیدن به نتایج علمی و عملیاتی و همچنین با تلاش مسئولین ذیربط بتوانیم گام مهمی را در مبارزه با اعتیاد برداریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار