چند روزی است که بستن و تغیر مسیر برخی خیابان‌های مرکز شهر ایلام موجب ایجاد دردسر برای شهروندان و رانندگان شهر در مرکز استان شده است.
کد خبر: ۵۴۰۴۷
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۱ 28 June 2015

چند روزی است که بستن و تغیر مسیر برخی خیابان‌های مرکز شهر ایلام موجب ایجاد دردسر برای شهروندان و رانندگان شهر در مرکز استان شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه ایلام، دو طرفه کردن خیابان «سمندری» و بستن خیابان طالقانی و مهر با بهانه سنگفرش کردن موجب ایجاد دردسرهای ناخوشایندی در ماه مبارک رمضان برای شهروندان و رانندگان ایلامی شده است.

با توجه به اینکه خیابان‌های مرکز شهر ایلام در حالت عادی گنجایش حجم ترافیک را ندارند طبیعتا بستن خیابان طالقانی به بهانه سنگ‌فرش کردن و دوطرفه کردن خیابان سمندری موجب سردرگرمی رانندگان و ایجاد ترافیک سنگین در خیابان‌های تختی، پارک کودک و انقلاب و خیام شده است و به صورتی حجم ترافیک دو خیابان به هم متصل و مردم کلافه می‌شوند.

«سیف‌الله» راننده تاکسی گفت: دو طرف کردن خیابان کم ظرفیت «سمندری» و بستن خیابان «طالقانی» با توجه حساسیت موقعیت کار درستی نیست والان خط ویژه ما به‌هم‌ریخته است.

وی با بیان اینکه گاهی اوقات به دلیل این اقدام نسنجیده شهرداری موجب سردرگمی رانندگان و کلافگی مردم شده است.

«نوید» شهروند دیگری نیز گفت: بار اصلی ترافیک مرکزشهربر دوش این خیابان است و چنین کاری عجولانه صورت گرفته چون خیابان سمندری گنجایش دوطرفه شدن را ندارد.

سروان «ابوالفضل خانجانی» مسئول فرهنگ ترافیک پلیس راهور ایلام نیز در این راستا اظهار کرد: پلیس راهور مخالف اجرای طرح‌های عمرانی در سطح شهر نیست اما باید پس از رفع معایب، نواقص معابر و جایگزینی معبری مناسب برای تردد خودروها اقدام به عملیات سنگفرش خیابان کنند.

وی بابیان اینکه سنگفرش کردن معابر باید پس از کارشناسی و طرح در شورای ترافیک انجام شود، افزود: با توجه به اینکه ورودی‌های هسته‌ی مرکزی شهر ایلام پس از بسته شدن خیابان طالقانی فقط خیابان تختی است قطعاً شاهد ترافیک شدیدی در این خیابان هستیم.

خانجانی ادامه داد: با توجه به اهمیت رفت‌وآمد و استفاده از حمل‌ونقل عمومی توسط شهروندان باید خط ویژه تاکسی‌رانی سریع‌تر اجرا شود که قطعاً رضایت‌مندی عموم در پی خواهد داشت و خود ترویجی برای فرهنگ استفاده از حمل‌ونقل عمومی در شهر خواهد شد.

مسئول فرهنگ ترافیک پلیس راهور ایلام خاطرنشان کرد: در پاره‌ای از ساعات با حجم سنگینی از خودروها در خیابان‌های منتهی به سمندی و طالقانی روبه‌رو خواهیم شد که برای مردم روزه‌دار مناسب نیست.

«رمضان کرمی» معاون خدمات شهری ایلام نیز در این راستا به ایسنا گفت: بستن خیابان طالقانی و دو طرفه کردن خیابان سمندری بر اساس مصوبه شورای ترافیک استان صورت گرفته است.

وی بابیان اینکه اقدام کارشناسی شده است، افزود: این ساده‌ترین راه ممکن بوده است و بعد از اجرای فعالیت عمرانی مورد مشکل حل خواهد شد.


منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار