مدیر کل حفاظت محیط زیست استان؛
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان ایلام با اشاره به مشکلات محیط زیستی کشتار غیرمجاز دام گفت: استفاده از روش های اصولی و بهداشتی کشتار دام در راستای حفظ محیط زیست و سلامت مردم است.
کد خبر: ۵۴۱۹۶۹
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۵ 22 December 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ مازیار سلیمان نژاد" اظهار داشت: حفظ محیط زیست و عرضه گوشت سالم از اهمیت ویژه ای برخوردار است، در حالی که مواد زاید حاصل از کشتار در ذبح غیربهداشتی به نحو صحیح مدیریت نمی شود.
 
وی افزود: در کشتارهای غیراصولی همواره با مشکل آلودگی محیط زیست مواجه هستیم، ولی در کشتارگاه های صنعتی با استفاده از واحد تبدیل ضایعات و تصفیه خانه فاضلاب از ورود آلاینده ها به محیط زیست جلوگیری می شود‌.
 
سلیمان نژاد در ادامه با اشاره به اهمیت موضوع بیان نمود: بر اساس مصوبات جلسه ساماندهی کشتار غیرمجاز، طرح کشتار بهداشتی دام و طیور از اول دی ماه در استان اجرایی می شود.
 
وی بررسی آلودگی های ناشی از کشتار غیرمجاز، بازدید اعضای کارگروه سلامت از مراکز کشتار دام و طیور، نظارت مستمر بر وضعیت کشتارگاه های صنعتی دام و طیور و پایش تصفیه خانه فاضلاب و دفع پسماندها و حضور کارشناسان محیط زیست در بازدیدهای میدانی از را از جمله اقدامات اداره کل حفاظت محیط زیست استان در این زمینه برشمرد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار