فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام از دستگیری حفاران غیرمجازآثار تاریخی فرهنگی در بخش میمه شهرستان دهلران خبر داد .
کد خبر: ۵۴۵۷۴۰
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۹ 31 December 2017

 به گزارش تابناک ایلام؛سرهنگ پاسدار«علی احمدبیگی» اظهار کرد: با همکاری مأمورین انتظامی و پایگاه حفاظتی بخش میمه دو شب قبل سه نفر از حفاران غیرمجاز با ابزار و ادوات حفاری دستگیر و خودرو آنان نیز توقیف شد.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی ایلام با تقدیر از تلاش صادقانه مجموعه انتظامی و حمایت دستگاه قضایی ، گفت: میراث فرهنگی متعلق به عموم مردم و همه نسل هاست لذا صیانت از آن تکلیف همگانی است و اسناد و شهود تمدن همین بناها و آثار فاخر ملی کشور است که بخشی از هویت و افتخارات تاریخی این سرزمین کهن است .

احمدبیگی در ادامه از افزایش 67 درصدی دستگیری حفاران غیرمجاز و 75 درصدی کشف فلزیاب در سطح استان در 9 ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و تصریح کرد: ساخت وسازهای غیرمجاز در حریم آثار تاریخی 69 درصد در مجموع کاهش یافته و می توان با همکاری بیشتر دهیاران و شوراهای اسلامی این موارد نیز به حداقل ممکن برسد .

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی ایلام گفت: پایگاه‌های حفاظتی میراث فرهنگی در سطح استان تقویت خواهند شد و پایگاه حفاظتی بخش‌های "زرین آباد" و "میمه" از بدو راه اندازی موفقیت‌های بسیار خوبی در راستای صیانت از آثار تاریخی و تعامل با مردم داشته و پیگیری و برخورد ایشان با مجرمین قابل تحسین است.  

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار