یکی از مهمترین مباحث مطروحه که ماههاست انرژی بسیاری از مردم،فعالین سیاسی و اجتماعی را به خود معطوف نموده ،بحث انتخاب فرمانداران شهرستان های استان ،خصوصا شهرستان مهم واستراتژیک مرزی مهران است .بسیاری از پیگیر کنندگان این حوزه معتقدند که فرمانداراین شهرستان باید از توانمندی وکارآمدی هایی برابر با جایگاه واهمیت این شهرستان انتخاب شود. در عین حال باید گفت بیشترین بگو بگوها بر سر انتخاب فرمانداران نیز متوجه این شهرستان است .
کد خبر: ۵۴۶۵۲۱
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۴ 01 January 2018

تابناک ایلام::موضوع انتخاب مدیران دستگاههای اجرایی استان وشهرستان ها ی تابعه ،بدلیل تنوع خواسته ها ی متاثر از  تمایلات حزبی ،گروهی ،سیاسی و قومی وقبیله ای و لزوم اقناع تمامی این گروهها، به یکی از چالش های اصلی مدیران ارشد استان  مبدل شده است. 

در یک سوی ماجرا مردمی قرار گرفته اند که بدون ملحوظ داشتن نکته نظرات سیاسی وجناحی والبته با نیم نگاهی به مسایل قومی وطایفه ای ،می خواهند مدیرانی در راس دستگاههای اجرایی شهرستان واستان قرار گیرند که بتوانند به راحتی به آنان مراجعه ،همیشه در دسترس بوده و با سهولت هرچه تمامتر ،مسایل ،مشکلات  ومطالبات خود را با آنان در میان گذاشته و خواسته هایشان را محقق نمایند.

در دیگر سوی ماجرا سیاسیون وفعالین ستادهای انتخاباتی قرار دارند ،این گروه با برجسته نمودن مطالبات سیاسی وحزبی که البته بیراه هم نیست ،خواستار استفاده از ظرفیت نیروهای همفکر خود در مصادر اداری و همسازن سازی خط فکری مدیران سیاسی واجرایی استان وشهرستان با همفکران خود درراس هرم اجرایی وسیاسی کشور هستند. 

اما در ضلع دیگر این ماجرا ،مدعیانی حضور دارند که نه حزبند ،نه قوم ،بلکه قدرت های تک محوری هستند  که زمانی با پشتیبانی وهمت مردم ،قوم و یا حزب به قدرت رسیده ،حال به جای اینکه با گذری به گذشته خود ویادآوری هر آنچه که در مسیر به قدرت رسیدنشان گذشته ،آینده خوبی را برای مردم ترسیم نمایند ،تمام قد در مقابل خواست وارده مردم ایستاده وبه منافع خود واطرافیانشان می اندیشند وبس.

شاهد مدعای ما خود محوری برخی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامیست که به جای پرداختن به مسایل ومشکلات مردم ،اولویت های موکلین خود ،مشارکت در طرح های کلان کشور و قانونگذاری به نفع ملت ،پست های مدیریتی استان را گوشت نذری محسوب و سعی دارند به هرنحو ممکن  یاران ونزدیکان خود را دراین نذری خوران سهیم نمایند.

یکی از مهمترین  مباحث مطروحه که ماههاست انرژی بسیاری از مردم،فعالین سیاسی و اجتماعی را به خود معطوف نموده ،بحث انتخاب فرمانداران شهرستان های استان ،خصوصا شهرستان مهم واستراتژیک مرزی مهران است .بسیاری از پیگیر کنندگان این حوزه معتقدند که فرماندار این شهرستان باید از توانمندی وکارآمدی هایی برابر با جایگاه واهمیت این شهرستان انتخاب شود. در عین حال باید گفت بیشترین بگو بگوها بر سر انتخاب فرمانداران نیز متوجه این شهرستان است .

قریب به یکماه پیش ویا بیشتر سیاسیون واعضای ستاد های انتخاباتی روحانی وحامیان دولت دراین شهرستان، تعداد هفت گزینه را برای تصدی فرمانداری مهران به استاندار ایلام معرفی نمودند، اما درست موازی با این اقدام ،یکی از نمایندگان استان که همواره این شهرستان را حیاط خلوت خود فرض نموده اند ،بیکارننشسته و بدنبال تحمیل گزینه مورد نظر خودبه مسئولین استان برای تصدی این جایگاه بوده اند.

جدیدترین خبر ها در حوزه انتخاب فرماندار مهران حاکی از این است که روز گذشته ،سه محور مردم ،سیاسیون وفعالین اجتماعی وبزرگان قوم وقبیله با انتخاب "مجید زرگوشی " بعنوان گزینه نهایی خود برای تصدی فرمانداری این شهرستان به اجماع رسیده وبه استاندار پیشنهاد نموده اند . اما گویا مرغ آقای نماینده یک پا دارد ! و با قرار گرفتن در مقابل خواست واراده مردمی که با بیش از ده هزار رای ،وی را به این جایگاه رسانیده اند ،سعی  بر کرسی نشاندن حرف ونظر خود دارند.

به هرحال آنچه که واضح است ،قوای مقننه ومجریه در مقوله وظایف تعریف شده هرکدام راه خودشان را می روند ،اینکه چگونه دراستان ایلام ،نمایندگان این حق غیر قانونی رابرای خود قایل شده اند که مصادر مدیریتی حتما با خواست واراده آنها باید رقم بخورد ،حکایت همان مثنوی هفتاد من است که پرداختن به آن ومن های شکل گرفته دراین راستا در این مقال نمی گنجد.ما هم نمی خواهیم یک رسم وعادت غیر معقول را یک شبه از وظایف خویش تعریفی نمایندگی در ایلام را بزداییم ،امابه این عزیزان توصیه می کنیم ؛لا اقل از باب قدردانی از مردم ،مسیری را انتخاب کنند که بر خلاف مصالح آنان نباشد. به قول معروف " اگر یار همراهشان نیستید لااقل خارراهشان نباشید!.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار