مدیرکل بنیاد شهید استان ؛
مدیرکل بنیاد شهید وامورایثارگران استان ایلام گفت: دهه فجر سرآغاز طلوع اسلام خاستگاه ارزش های اسلامی و مقطع رهایی ملت ایران است که توسط امام راحل "آن شخصیت عظیم و بزرگ" مسیر ما را مشخص کرد هویت اصلی ما را زنده کرد و رابطه «غالب و مغلوب» و «سلطان و رعیت»، که بسیار معیوب بود را قطع نمود.
کد خبر: ۵۵۲۳۸۱
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۳ 15 January 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ سلیمان رستمیان مدیرکل بنیاد استان ایلام در جلسه کمیته ایثارگران ستاد دهه  فجر استان در سخنانی با گرامی داشت ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: اکنون در آستانه سی و نهمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران قرار داریم و امیدواریم که بتوانیم برنامه های در خور شاُن برای نسل جوان و مردم عزیز داشته باشیم.


رستمیان افزود: دهه فجر انقلاب اسلامی بخش مهمی از تاریخ ماست که گذشته را از آینده جدا ساخته است.
سلیمان رستمیان اظهار داشت: جشنهای دهه فجر باید همچون مراسم ها و اعیاد مذهبی گرامی داشته شود و این مراسم ها با حضور پررنگ تر و پرشورتر مردم نسبت به گذشته با هیجانهای عاطفی با مدیریت صحیح برگزار شود.


رئیس کمیته ایثارگران ستاد دهه فجر استان ایلام در ادامه بر برگزاری برنامه های فرهنگی با ظرفیت مردمی و محوریت ایثارگران تاکید کرد و افزود: انقلاب ما با درایت حضرت امام خمینی(ره) و نقش مردم  برخاسته و شکل گرفته است .


رستمیان با بیان اینکه بستر کارهای فرهنگی در استان فراهم است، گفت: کمیته های ستاد دهه فجر کارهای ابتکاری و خلاقانه را برنامه ریزی کنند و از تمام ظرفیت های استان برای برگزاری برنامه ها و مراسم های دهه فجر استفاده شود.


مدیرکل بنیاد  استان ایلام به برنامه ی مهمانی لاله ها اشاره کرد و گفت: در این برنامه مسئولان و مردم مزارهای شهدا را گلباران کرده و یک بار دیگر با اهداف و آرمان های آنها تجدید بیعت می کنند.


وی افزود: رویکرد همه ما در برنامه‌های دهه مبارک فجر باید یک رویکرد ملی و در راستای ایجاد تحکیم وحدت باشد، دهه فجر متعلق به قشر و جناح خاصی نیست، همه ما به شهدا و انقلاب بدهکاریم بنابراین چه مراسمی مهم‌تر از گرامیداشت دهه پیروزی انقلاب تا دین‌مان را به آنان ادا کنیم. 


رئیس کمیته ایثارگران ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان با تاکید بر اینکه ما هرچه داریم از فداکاری های شهدا و ایثارگران و خانواده های معظم انها است، گفت: ما معتقدیم فرهنگ ایثار و شهادت یک فرهنگ حیاتی است که اگر به درستی انعکاس داده شود می تواند امنیت جامعه را تامین کند؛ اگر فرهنگ ایثار و شهادت در اجرا و انواعش به درستی مهندسی و باز تعریف شود، می تواند نیازهای جوانان، نوجوانان و تمام کسانی که دوران دفاع مقدس را درک نکرده اند برطرف کند؛ پس باید در سطوح عمومی، بخشی و سازمانی با ایجاد تعالی، محیط را فرهنگی کنیم.


سلیمان رستمیان  تاکید کرد: در فضایی که تکنولوژی و روند گسترش شبکه های اجتماعی تغییرات بسیاری در ارتباطات جهانی ایجاد کرده است باید با استفاده از ظرفیت نخبگان به بازمهندسی فرهنگ بپردازیم تا بتوانیم مروج و مبلغ فرهنگ غنی ایثار و شهادت در جامعه باشیم و خاطرات و فداکاری های شهدا را در 39 امین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران به منصه ظهور برسانیم. 


وی با اشاره به اتفاقات اخیر افزود: باید برنامه های دهه فجر در سال جاری پررنگ تر برگزار شود تا مردم به ویژه نسل جوان بیشتر با دوران استبداد حکومت شاهنشاهی و دستاوردهای نظام اسلامی آشنا شوند.


 رستمیان افزود: باید در قالب جشن های سالگرد انقلاب اسلامی با برنامه های مختلف و نشان دادن عملکرد انقلاب اسلامی در39سال گذشته به مردم امید داد و روح همکاری ها را افزایش داد .


وی با اشاره به اینکه اگر فرهنگ از اهداف اصلی جامعه باشد، باید رویکردهای فرهنگی جهت دهنده ای داشته باشیم، اظهار داشت: در صورتی که نگاه ما به فرهنگ در راستای رسالت بنیاد و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باشد، می توانیم موفق شویم.


وی خاطر نشان کرد: از کارهای مهمی که در دهه فجر انقلاب اسلامی باید انجام گیرد بیان دستاوردهای مختلف نظام بخصوص برای مردم و نسل جوان است که همواره مورد تاکید است .


همچنین مدیرکل بنیاد ایلام در سخنانی به برکات انقلاب اسلامی در 39 سال گذشته و توطئه های دشمنان علیه انقلاب اسلامی اشاره و خواستار استفاده از ایثارگران در برگزار شدن جشن ها و تبیین اهداف و ثمرات انقلاب اسلامی به جوانان شد .


رئیس کمیته ایثارگران ستاد دهه فجر استان  ایلام  بر اجرای برنامه‌ های شاد و مفرح در دهه فجر تأکید کرد و گفت:  با توجه به اهمیت جشن پیروزی انقلاب اسلامی، فضاسازی های با نشاط و برپایی جشن های شاد و سرور آفرین می‌تواند به نشاط بیشتر مردم منجر گردد.


همچنین در ادامه این جلسه تعدادی از مسئولان اجرایی استان ایلام در سخنان کوتاهی به ارائه برنامه های خود در این ایام مقدس و مبارک اشاره کردند.


لازم به ذکر است این نشست با حضور علی چراغی پور مسئول شورای هماهنگی تبلیغات استان، غلامرضا کرامتی مدیر ایثارگران سپاه امیرالمومنین(ع)، ،شهاب عزیز زاده معاون عملیاتی نیروی انتطامی استان، عبدالرضا پورخلیل رئیس شورای شهر ایلام، نورالدین رحیمی معاون اداره کل بنیاد حفظ آثار ونشر ارزش های دفاع مقدس و دیگر نمایندگان  امورایثارگران ادارت استان و تشکل های شاهد و ایثارگر استان ایلام برگزار شد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار