مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام ؛
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام گفت: بنا به تاکید مکرر استاندار ایلام و پیگیری‌ های به عمل آمده از سوی این اداره کل و با توجه به اهمیت تکمیل زیرساخت‌های اربعین حسینی در مرز چیلات شهرستان دهلران، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دستور تسریع در اجرای پروژه فیبرنوری را در این مرز صادر کرد.
کد خبر: ۵۵۸۰۱۶
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۱ 27 January 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ عباس بیرامی  اظهار کرد: بنا به تاکید مکرر استاندار ایلام و پیگیری‌ های به عمل آمده از سوی این اداره کل و با توجه به اهمیت تکمیل زیرساخت‌های اربعین حسینی در مرز چیلات شهرستان دهلران، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دستور تسریع در اجرای پروژه فیبرنوری را در این مرز صادر کرد.

وی اعتبار در نظر گرفته در اجرای این پروژه را بالغ بر 30 میلیارد ریال و از محل منابع وزارت ارتباطات و فناوری اعلام کرد و افزود: با عملیات اجرایی 30 کیلومتر فیبر نوری در این مرز، شبکه ‌های تلفن همراه، تلفن ثابت و اینترنت نیز با استفاده از ظرفیت اپراتورهای تلفن همراه و شرکت‌های خصوصی فعال در حوزه ICT در مرز اجرا و تا قبل از اربعین 97 تکمیل خواهد شد.

به گزارش ایرنا، مرز چیلات در 25 کیلومتری شهرستان دهلران یکی از معابر مناسب و نزدیک به عتبات عالیات در کشور عراق است.
در صورت راه اندازی این مرز، ضمن کمک به تردد زائران از مرز بین المللی مهران، می تواند تعداد زائران و مسافران کربلای معلی از مرزهای استان ایلام را 2 برابر آمار فعلی افزایش دهد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار