شهردار ایلام از کلنگ‌زنی زیرگذر چهار راه رسالت در اواخر بهمن ماه خبر داد و گفت: زیرگذر کشوری نیز به محض اخذ مجوز از شورای ترافیک استان به منظور شناسایی پیمانکار به مناقصه خواهد رفت.
کد خبر: ۵۵۹۲۳۷
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۴ 30 January 2018

 به گزارش تابناک ایلام، دکتر طالب صادقیان با بیان اینکه بیش از 100 هزار خودرو در شهر ایلام و حومه وجود دارد که نسبت به جمعیت یکی از بالاترین سرانه خودرو در سطح کشور است، اظهار کرد: بطور متوسط سالیانه ۱۶ هزار خودرو وارد استان می شود که تقریبا نصف این تعداد وارد شهر ایلام شده و تنها 1000 خودرو از شهر در طول سال خارج می‌شود.

وی گفت: برای تببین معضل ترافیک شهر ایلام بطور مثال اگر تمام یکصدهزار خودرو وارد هسته مرکزی شهر شوند و هر خودرو بطور متوسط ۱۲ مترمربع فضا اشغال کند ، یک میلیون و دویست هزار متر مربع معبر برای عبور و مرور این تعداد خودرو لازم است در صورتی که مساحت در دسترس حد فاصل میدان امام خمینی تا میدان کشوری و معابر منتهی به آن تنها یکصد و بیست هزار متر مربع است.

شهردار ایلام تاکید کرد: برای حل این مشکل باید مراکز خدماتی در هسته مرکزی به مناطقی از شهر که بار ترافیکی کمتری دارند انتقال یابند که این امر همکاری تمام دستگاه‌های ذی‌ربط را می‌طلبد.

وی با بیان اینکه برای احداث پارکینگ طبقاتی برنامه‌هایی در دست اقدام است که بزودی به اطلاع عموم شهروندان خواهد رسید، ادامه داد: زیرگذر چهار راه رسالت در اواخر بهمن ماه کلنگ‌زنی خواهد شد و زیرگذر کشوری نیز به محض اخذ مجوز از شورای ترافیک استان به منظور شناسایی پیمانکار به مناقصه خواهد رفت.

شهردار ایلام در بخش دیگری از این گفتگو به بحث جمع آوری نخاله های ساختمانی پرداخت و اضافه کرد: فرآیند جمع آوری نخاله ساختمانی به زودی به پیمانکاران ذیصلاح واگذار خواهد شد و مرکز کنترل دفع نخاله و دوربین های مداربسته کنترل نصب خواهند شد.

در ادامه علیرضا سروری معاونت زیربنایی و ترافیک شهرداری از برنامه های جدید شهرداری برای کاهش ترافیک خبر داد و افزود: اجرای سیستم کنترل هوشمند ترافیک، نصب دوربین های کنترل عبور و مرور ،تجهیز ناوگان حمل و نقل عمومی به مینی بوس و ون و‌نوسازی ناوگان اتوبوسرانی درون شهری ایلام از اهم برنامه های پیشرو برای روانسازی ترافیک شهر ایلام خواهد بود.

 

 

 

ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار