کد خبر: ۵۶۰۶۴
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۶ 01 July 2015

كشف 7000 کيلوگرم زيتون بدون هسته قاچاق در همدان

رييس پليس آگاهي استان همدان از توقيف يک دستگاه کاميون حامل 7 هزار و 140 زيتون بدون هسته قاچاق خبر داد.

به گزارش پايگاه اطلاع رسانی انتظامی استان همدان، سرهنگ رضا زارعي با بيان اين مطلب گفت: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا وارز اين پليس ضمن تشديد اقدامات کنترلي و مبارزه بي امان با قاچاقچيان عرصه اقتصادي و در پي کسب خبري مبني براينکه قاچاقچيان قصد دارند از شهرهاي مرزي غرب کشور مقاديري کالاي خارجي با يک دستکاه کاميون از طريق محورهاي مواصلاتي استان همدان به شهرهاي مرکزي کشور و تهران انتقال دهند، رسيدگي به اين موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وي افزود: ماموران پس از اطمينان از صحت و سقم اين خبر، با تشکيل اکيپ هاي گشت خودرويي به صورت نامحسوس و اعزام به محورهاي مواصلاتي استان همدان نسبت به کنترل خودروهاي عبوري اقدام کردند که در نهايت در محور جوکار به همدان (سه راهي قهاوند)، کاميون موصوف را که توسط يک دستگاه خودرو سواري سمند اسکورت مي شد را مشاهده و طي يک عمليات پليسي آن را متوقف کردند.

اين مقام انتظامي در ادامه اظهار داشت: در بررسي از کاميون، مشاهده شد حامل تعداد 102 بشکه حدوداً 70 کيلوگرمي معادل 7 هزار و 140 کيلوگرم زيتون خارجي بدون هسته فاقد اسناد و مدارک قانوني و مثبته گمرکي مي باشد.

سرهنگ زارعي با اشاره به دستگيري راننده خودرو مذکور، افزود: در اين خصوص پرونده تشکيل و در مراجع قضايي در حال رسيدگي مي باشد.

اشراف اطلاعاتي پليس همدان محموله 355 کيلوگرمي ترياک را زمين گير کرد

فرمانده انتظامي استان همدان از کشف يک محموله 355 کيلوگرمي ترياک توسط ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر استان خبر داد.

به گزارش پايگاه اطلاع رسانی انتظامی استان همدان، سردار "حاجي محمد مهديان نسب" با بيان اين مطلب گفت: در پي تلاش هاي اطلاعاتي چند ماهه بر روي يک باند قاچاق و توزيع مواد مخدر مشخص شد، اين افراد قصد انتقال يک محموله سنگين را طي دو مرحله به استان هاي مرزي و غربي دارند و در آخرين رصد اطلاعاتي از تحرکات باند موصوف، مشخص شد يک محموله سنگين مواد مخدر از بندر عباس بارگيري و به سمت شيراز در حرکت مي باشند.

وي افزود: با توجه به اينکه پليس مبارزه با مواد مخدر استان همدان در تحقيقات بعدي خود از اقدام قاچاقچيان که قصد داشتند محموله موصوف را تحويل ساير قاچاقچيان داده تا به استان هاي مرکزي و غربي انتقال يابد، اطلاع حاصل کرد، به منظور جلوگيري از خورد شدن محموله با همکاري پليس مبارزه با مواد مخدر استان فارس عمليات شناسايي و دستگيري قاچاقچيان را به صورت ويژه در دستور کار خود قرار دادند.

اين مقام انتظامي اظهار داشت: با اقدام به موقع و هوشمندانه پليس مبارزه با مواد مخدر استان فارس محموله مواد مخدر 355 کيلوگرمي ترياک که به طرز ماهرانه اي در يک کاميون جاسازي شده بود کشف شد.

فرمانده انتظامي استان همدان در خاتمه بيان داشت: انجام عمليات هاي مشترک يکي از رويکرد هاي اطلاعاتي و عملياتي استان همدان مي باشد که از مصاديق تحقق همدلي و همزباني در سطح ناجا مي باشد و براي ضربه زدن به قاچاقچيان مواد مخدر بايستي روز به روز گسترش يابد، در انتها از هوشمندي پليس مبارزه با مواد مخدر استان همدان و همکاري دلسوزانه پليس مبارزه با مواد مخدر استان فارس تشکر و قدرداني مي شود.

توصیه های پلیسی:

1-اعتیاد کانون گرم خانواده را متلاشی می کند.

2-والدین گرامی آیا می دانید فرزند شما مواد مخدر مصرف می کند یا نه؟

3-آیا در هنگام مصرف، از اثرات مخرب مواد روانگردان آگاهی دارید؟

4-همیشه وابستگی با اولین مصرف تفریحی آغاز می شود.

5-با رفع کمبودهای عاطفی، جوانان را در برابر اعتیاد مقاوم سازیم.

6-ارمغان اعتیاد، نیستی و نابودی است.

7-اعتیاد انسان را به جاده تباهی و نا امیدی می کشاند

دستگيري سارقان احشام در تويسرکان

فرمانده انتظامي شهرستان "تويسرکان" همدان از دستگيري 2 نفر سارق احشام و کشف 2 فقره سرقت توسط پليس آگاهي اين شهرستان خبر داد.

به گزارش پايگاه اطلاع رسانی انتظامی استان همدان، سرهنگ "قاسم قرباني" در تشريح جزئيات اين خبر گفت: در پي وقوع چند فقره سرقت احشام در روستاهاي اطراف شهرستان، شناسايي و دستگيري سارقان در دستور کار کاراگاهان پليس آگاهي اين شهرستان قرار گرفت.

سرهنگ قرباني افزود: ماموران دايره مبارزه با سرقت پليس آگاهي با يك سري تحقيقات ميداني نهايتا به يک دستگاه پژو 405 مشکوک و در بازرسي هاي بعمل آمده ازداخل خودرو آلات و ادواتي دال بر سرقت احشام کشف و 2 نفر سارق را شناسايي و دستگير كردند.

وي گفت : متهمان در بازجويي هاي علمي به عمل آمده در مواجهه با ادله پليسي به سرقت 29 رأس دام زنده از دو روستاي سطح حوزه استحفاظي اين شهرستان اعتراف كردند .

اين مقام انتظامي بيان داشت : سارقان به منظور سرقت به شهرستان هاي همجوار محل سکونت خود رفته و پس از رصد اوضاع شهر، شبانه به روستاها عزيمت و به سرقت احشام اقدام مي کردند.

سرهنگ قرباني با اشاره به توقيف يك دستگاه پژو كه از آن براي جابجايي احشام استفاده مي كردند تصريح كرد: متهمان براي سير مراحل قانوني به دادسرا معرفي شدند.

فرمانده انتظامي شهرستان تويسرکان با تاكيد بر لزوم توجه دامداران به توصيه هاي پليس گفت: ‌متاسفانه عليرغم تاكيدات بسيار زيادي كه پليس در استفاده از تجهيزات ايمني به دامداران اعلام مي كند، بعضي از دامداران به اين مهم توجه لازم را ندارند وعدم توجه به توصيه‌هاي پليس و كوتاهي در استفاده از وسايل حفاظتي براي نگهداري از احشام و اعتماد بيش از حد به افراد ناشناس از عواملي است كه زمينه‌ساز بروز سرقت از دامداري ها مي‌باشد كه لازم است شهروندان در پيشگيري از سرقت توجه به توصيه‌هاي پليس را مورد تاكيد قرار دهند.

توصیه های پلیس در خصوص سرقت احشام:

1. نصب دوربين مداربسته در اطراف گاوداري اقدام فرماييد .

2. سيم خاردار در اطراف گاوداري و روي ديوار نصب نماييد.

3. به نگهبانان و گارگران آموزش داده شود كه هر گونه موارد مشكوك را سريعا به پليس اطلاع دهند .

4. هر چند وقت به صورت غير مترقبه در طول شبانه روز از نگهبان ها بازديد وسركشي نماييد .


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار