کد خبر: ۵۶۶۱۵
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۳ 03 July 2015
شمارش معکوس برای پایان فرایند صعب و یکسویه فرزندان دیپلمات ایرانی در برای مذاکره کنندگان نظام سلطه هسته ای به صدا درآمده است و همه منتظرند تا ببینند که سربازان خط مقدم دیپلماسی کی خط پایان این تورنمنت حماسی را فتح خواهند کرد.

نتیجه هرچه بشود یک چیز را نباید از خاطر انداخت و آن سربلندی و روسپیدی فرزندان انقلاب است که با استقامت مثال زدنی از پستی و بلندی های فراوانی گذر کرده اند .

وقتی رهبر معظم انقلاب اسلامی برای تیم مذاکره کننده هسته ای دعا می کنند باید بدانیم که رسالت خطیری بر دوش نمایندگان نظام در سیاست خارجی گذشته شده است که همه را به حمایت از این عزیزان فراخوان می دهد.

در لحظات پایانی و طلایی مذاکرات هسته ای قرار داریم و در این مرحله بسیار حساس هرنتیجه ای رقم بخورد قطعا ما پیروز میدان خواهیم بود چراکه برای فتح هر قله ای گام هایی که در لحظه برداشته می شود شور و امید رسیدن به قله را در قلب ها مستدام و استقامت و صلابت را بر گام ها پایدار می کند .

باید پرسید انرژی هسته ای حق مسلم ماست اما تحریم های ناجوانمردانه که حق مسلم ما نبود!در کنار بی منطقی و انحصار طلبی نظام سلطه ،چرا دولت گذشته به راحتی گذاشت که غربی ها به حق و حقوق ملت دست درازی کنند وبا اعمال تحریم های خودخواهانه دروازه های اقتصادی دنیا را بر روی اقتصاد و بازار کشور ببندند؟!

چرا آنها با سیاست تنش زای خود در عمل به نفع غربی ها کار کردند تا بهانه های لازم برای تحریم های گسترده تر جمع و جور شود! ؟

درحالیکه که هواداران دولت گذشته از یک طرف حمایت قاطع ملت را در قبال این پرونده حساس با شعار انرژی هسته ای حق مسلم ماست را خواستار می شدند از طرف دیگر پاسخگویی در برابر سووال منتقدان درمورد این پرونده را خط قرمز قلمداد می کردند حال امروز همان افراد توضیح و شفاف سازی دولتمردان را باور ندارند و دست آخر صحبت های رقبای ما را مرجع قضاوت خویش قرار می دهند!

بدیهی است که هم این دولت بایست در مقابل منافع نظام و ملت پاسخگو باشد و هم دولت گذشته و سووال اینجاست که چرا و چگونه دولت نهم و دهم در سیاست خارجی فضا را برای اتخاذ تحریم های ناجوانمردانه آماده کردند! و چرا دولت گذشته با اتخاذ یک دیپلماسی تنش زا وقتی خود را با قطعنامه های فراوانی مواجه می بیند بجای تلاش در جهت رفع تحریم ها، با تمسخر قطعنامه ها را کاغذ پاره می خواند و درحالیکه مردم باید هزینه آن را پس می دادند.

و جالب تر اینکه امروز همان عده خواستار رفع همان کاغذ پاره ها هستند! اگر آنها واقعا دلواپس منافع ملی هستند چرا در دولت گذشته چنین خواسته ای از دولت عدالت محور نداشتند!

بالاخره دلواپسان تکلیف خود را روشن کنند، اگر تنها نگران منافع حزبی و جناحی خویش نیستند، اگر نگران ملت هستند و حق مسلم هسته ای را می خواهند، اگر رفع تحریم ها را می خواهند پس باید بپذیرند که این دولت نماینده ملت و نظام است و با همراهی خود کاری کنند که دولت بتواند با قدرت گام های آخر خود را در حل پرونده هسته ای بردارد نمی شود از یک طرف بخواهیم تحریم ها رفع بشود و از طرف دیگر با بالا بردن تنش ها کاری کنیم که مذاکرات نتیجه ندهد!

منتقدان دولت و تیم مذاکره کننده هسته ای از چه نگرانند در حالی که امروز دستگاه دیپلماسی کشور از کارکشته ترین و قهارترین دیپلمات های حال حاضر کشور سود می برد و از آن گذشته رییس این دولت همان شیخ دیپلمات دیروز است که خود ید طولایی در عالم دیپلماسی دارد و از همه مهمتر در این باره مورد اعتماد رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز بوده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار